1

ادعای «کیهان»: پیشنهاد ۱۵میلیاردی سازمان ارزشی اوج برای حمایت از جشنواره فجر!!!⇔نگاه سینماروزان: اگر این اتفاق بیفتد آیا جرأت حذف فیلمهای اوج از بخش مسابقه را خواهند داشت؟ اگر جز این باشد بهتر آن که مدیریت جشنواره را هم به همین سازمان ارزشی دهند!

سینماروزان: چندین هفته بعد از افشای رقم بودجه 20 میلیارد و خرده ای جشنواره های سی و پنجم فجر و صرف بیش از 8 میلیارد برای جدایی بین الملل از فجر هنوز هیچ ریزهزینه ای از چگونگی هزینه کرد این مبلغ هنگفت اعلام نشده و هیچ کس نگفته سهم مدیران و معاونان و مشاوران و متصدیان تولید بولتن و کاتالوگ و کتاب و… از این بودجه میلیاردی چقدر بوده است.

در همین اوضاع «کیهان» به تازگی خبر داده سازمان هنری-رسانه‌ای اوج قصد اسپانسرینگ جشنواره سی و ششم فجر را دارد. «کیهان» مدعی شده که اوج پیشنهاد حمایت مالی 15 میلیاردی را به جشنواره داده که چندمیلیاردی هم بیشتر از بودجه هنگفت 11میلیارد و خرده‌ای جشنواره ملی سال قبل است.

باید منتظر واکنش مدیران سینمایی به این خبر «کیهان» باشیم بخصوص که اگر این خبر صحت داشته باشد این پرسش پیش میآید که دست اندرکاران جشنواره جرأت حذف فیلمهای آماده اکران این سازمان ارزشی از جشنواره را دارند؟ و اگر جز این باشد همان به که مدیریت جشنواره را هم دربست به همین سازمان بدهند.

متن خبر «کیهان» را بخوانید:

در حالی که سازمان اوج امسال با سه فیلم «به وقت شام»، «تنگه ابوغریب» و «سوءتفاهم» به جشنواره فجر می‌آید ظاهرا این سازمان برنامه‌های گسترده‌تری برای جشنواره دارد.
در حالی که هنوز وضعیت منابع مالی جشنواره سی و ششم فیلم فجر نامشخص است شنیده می‌شود موسسه اوج پیشنهاد حمایت کامل مالی از جشنواره فجر با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را داده است.

این پیشنهاد به صندوق اعتباری هنر و رئیس ‌سازمان سینمایی ارایه شده هر چند مخالفت ابتدایی محمدمهدی حیدریان را به دنبال داشته است. هنوز جزییات این پیشنهاد مشخص نیست و باید دید حضور احتمالی سازمان اوج به عنوان حامی مالی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان غیرمنتظره‌ترین ماجرای این دوره از جشنواره فیلم فجر اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟