1

حرفهای تازه مدیرکل سینمای حرفه‌ای فقط ظرف ۲۴ ساعت⇐اکثر سالنهای«رحمان ۱۴۰۰»، همان نسخه ای که مورد تأیید ما بوده را نمایش داده‌اند!!!/سینما نباید بخاطر یک سهل‌انگاری دچار آسیب شود⇔پرسش: آقای مدیرکل! لطفا واضح بگویید نسخه مورد تأیید شما چه نسخه‌ای است؟ همان نسخه‌ای که از ابتدا تا انتهایش آلت مردانه حواله کاراکترها میشود؟ همان نسخه‌ای که دیالوگهایی نظیر «تخم تو تخم»، «مالشو بخور»، «بزار کف دستم»، «چ…ی آمدن»، «جرم بده»، «بکنش…بکنش» و نظایر اینها در آن پر شده؟/منظورتان از آسیب به سینما، آسیب به منافع یک پخش‌کننده خاص است یا آسیبهای ناشی از اکران فیلمهای مملو از شوخیهای اروتیک؟؟

سینماروزان: تنها حدود 24 ساعت بعد از آن که محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی از تفاوت نسخه مجاز «رحمان 1400» با نسخه اکرانش خبر داد و ساعاتی بعد از آن که سازمان سینمایی دستور توقیف فیلم را داد حالا فرجی در گفتگویی تازه حرفهایی تازه زده است.

فرجی مدعی است: در اکثر سالنهای «رحمان 1400» همان نسخه‌ای که مورد تأیید ما بوده و اصلاحات کامل انجام شده، نمایش داده شده است، با توجه به اینکه بازرسان سازمان سینمایی معمولا به صورت تصادفی در سالن های سینمایی حضور پیدا می کنند متاسفانه در هفته اخیر متوجه شدیم در برخی از سالن های سینما نسخه ای که به صورت کامل اصلاح نشده بود اکران شده است. فعلا از نظر حقوقی پخش کننده و تهیه کننده باید پاسخگوی این اتفاق باشند و ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم.

فرجی تاکید کرد: انتظار ما بر اخلاق حرفه ای بودن تهیه کنندگان ، پخش کنندگان و حتی کارگردان فیلم ها در اجرای ضوابط و مقررات و آیین نامه های اجرایی مصوب است و سینما نباید به خاطر یک سهل انگاری دچار آسیب شود.

⇓⇓⇓

اصلی ترین پرسشهای حاصله از صحبتهای تازه مدیرکل سینمای حرفه ای اینهاست:

–اگر در اکثر سالنهای «رحمان1400» همان نسخه اصلاح شده اکران شده است چرا به ناگاه اکران فیلم متوقف شده است؟ آیا جز این است که توقیف به دستور نهادهایی مافوق سازمان بوده؟؟

–منظور مدیرکل سینمای حرفه ای از نسخه اصلاح شده چیست؟  آقای مدیرکل! لطفا واضح بگویید نسخه مورد تأیید شما چه نسخه‌ای است؟ همان نسخه‌ای که از ابتدا تا انتهایش با اشارات مستقیم آلت مردانه حواله کاراکترها میشود؟ همان نسخه‌ای که دیالوگهایی نظیر «تخم تو تخم»، «مالشو بخور»، «بزار کف دستم»، «چ…ی آمدن»، «جرم بده»، «بکنش…بکنش» و نظایر اینها در آن پر شده؟

–منظورتان از آسیب به سینما، آسیب به یک پخش کننده خاص بخاطر توقیف «رحمان1400» است یا آسیبهای ناشی از اکران فیلمهای مملو از شوخیهای اروتیک؟؟