1

حبیب اسماعیلی روی آنتن زنده بیان کرد⇐در هیچ دوره ای از سینمای ایران این همه بی نظمی در اکران وجود نداشته است!!/چرا اکران رمضان را به فصل مرده اکران بدل کردند تا فقط تعدادی از فیلم‌ها بفروشند و بقیه سوخت شوند!؟؟!/  مگر اینهایی که مجبور به اکران رمضان شدند پول تولید خود را از سر راه آورده اند؟!/صاحبان فیلمهای سینمایی نمیدانند فیلمشان چه زمانی اکران میشود و به ناگاه فیلمهای ویدیویی سر از اکران درمیاورند!!/باعث تأسف است که پس از چهل سال هنوز به یک آیین نامه استاندارد برای اکران نرسیده ایم؟؟/چرا مدیران و سیاستگذاران سینما به فکر سامان دادن اکران نیستند؟؟

سینماروزان: آشفتگی های اکران در چند سال اخیر آن قدر زیاد شده که تقریبا هفته ای نیست که گلایه ای را از سوی بدنه مستقل و غیرمافیایی سینما موجب نشود ولی عجبا که حلقه بالادستی مدیریت سینما جه در بخش دولتی و چه در بخش صنفی به دنبال سامان دادن آن نیست.

حبیب اسماعیلی مدیرعامل موسسه تولید و پخش رسانه فیلمسازان مولود روی آنتن زنده برنامه “هفت” با گلایه از روند نامناسب اکران بیان داشت: در هیچ دوره ای از سینمای ایران این همه بی نظمی در اکران وجود نداشته است. ما چهل سال از انقلاب را طی کردیم. باعث تأسف است که بعد از ۴۰ سال هنوز آیین نامه ثابت و استانداردی برای اکران نداشته باشیم؟ چرا مدیران و دست اندرکاران سینما به فکر اکران نیستند؟ الان زمان مرده اکران است. چرا باید یک سری از فیلم ها سوخت شوند؟ مگر بقیه فیلم ها پول خود را از سر راه آورده اند؟ چرا به قانون ثابتی در اکران نمیرسیم؟

حبیب اسماعیلی با اشاره به اجرای نادرست ممیزی گفت: یک سری از فیلمها قابل تشخیص برای پخش در شبکه نمایش خانگی یا تلویزیون است و میشود با ممیزی مناسب آنها را به سمت مدیاهای خودشان هدایت کرد. دلیلی ندارد که یک تله فیلم یا فیلم ویدیویی در سینما اکران شود!

حبیب اسماعیلی با انتقاد از وضعیت اکران فیلم‌ها و نبود آیین نامه مشخصی برای اکران، گفت: چرا مدیران و سیاستگذاران سینما به فکر سامان دادن به وضعیت اکران نیستند؟؟ مگر میشود آیین نامه ثابتی برای اکران وجود نداشته باشد؟ صاحبان فیلمهای سینمایی نمیدانند فیلمشان چه زمانی اکران میشود و به ناگاه فیلمهای ویدیویی سر از اکران درمیاورند!!

اسماعیلی با اشاره به مهجوریت فیلمهای اکران رمضان بیان داشت: چرا اکران رمضان را به فصل مرده اکران بدل کردند تا فقط تعدادی از فیلم‌ها بفروشند و بقیه سوخت شوند!!؟؟  مگر اینهایی که مجبور به اکران رمضان شدند پول تولید خود را از سر راه آورده اند؟!

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: زمان مدیریت حیدریان موضوع یکپارچگی صنوف وجود داشت و الان هم حسین انتظامی دنبال این موضوع است اما کسانی که منافع آنها به خطر می افتد مخالف این موضوع هستند و همین عدم یکپارچگی است که آسیبهای جبران ناپذیری به بدنه سینما از تولید تا اکران میزند. صنف ما چرا صنفی نیست که خودش مشکل را حل کند؟ صنف یکپارچه تهیه کنندگان اگر شکل گیرد جلوی ویژه خواری هم در تولید و هم در اکران را خواهد گرفت.