1

«جان‌دار» (حسین امیری دوماری-پدرام پورامیری)⇐پایان گشاد بر داستان بی‌نشاط!!

سینماروزان/حامد مظفری:

منفی: باز هم قصاص! امسال سال قصاص است انگار درست به مانند آخرین جشنواره دولت احمدی نژاد که از “روز روشن” تا “دهلیز” را چپانده بودند درش!

منفی: وقتی حرف تازه ای درباره قصاص نداریم چه اصراریست به فیلمسازی با این مضمون! هدف چیست؟ تسهیل شرایط حذف مجازات اعدام؟؟؟

مثبت: بازی تنی-ناتنی بودن برادران دختر، گره ایست برای درنغلتیدن در تسلسل خاله زنک وار آدمیان زیر سقف ولی

منفی: این بازی هم یکی دو دقیقه بیشتر دوام ندارد و باز به سبک مشاعره های بی وزن و آهنگ، نشستن دور هم یا ایستادن کنار هم و مجانی حرف زدن است که بناست حفره ها را بپوشاند

منفی: هرازگاه شیشه ای هم شکسته میشود و یکی دو عربده شنیده میشود!

منفی: تلاش برای تغییر مسیر داستان با حاملگی اینجا هم هست! هنوز یک هفته از ازدواج نگذشته که زن حامله میشود!! لابد تحت آموزه های پرویز شهبازی!

منفی: بازی تصنعی معتمدآریا که همه هنرش شده لرزاندن لب در سکانسهایی که بناست تنش روحی وارده به خود را نشان دهد؛ مثبت: این را بگذارید کنار بازی جاندار گیتی قاسمی در نقشی مکمل تا دریابید چقدر درگیری در سیاسی بازی برای بازیگران آفت زاست.

منفی: ورم باران کوثری و شباهت به دختری ترشیده چه سنخیتی دارد با خواستگاری که بخاطر او آدم اجیر کرده و کشته داده!!؟

*جوک
-جمال میرشکاری شده است نام متهم به قتل!

*دیالوگ
-این قدر منو نفرین میکنی من بچه کوچک دارم

-بدترین راه دنیا، شده تنها راهمون!

*گاف
-مادر خانواده بخاطر پاکدامنی حتی علیه آنها که به خانه اش ریخته و فرزندانش را مضروب کرده اند، شهادت دروغ نمیدهد ولی تلویحا از دخترش میخواهد بحاطر رهایی پسرش از اعدام، قید شوهرش را زده و با ولی دم ازدواج کند!!!

-همه خانواده با هم نشسته اند جلوی قاضی و هر کس هر زمانی که میخواهد حرف میزند! عین یک دورهمی! در ادامه هم یکی شروع میکند به عربده کشی در دادگاه و قاضی هم تماشا میکند…