1

تقابل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیرعامل ۱۵شغله در جشن مدیران تولید؟⇐در شأن خانه سینما نیست که صنوفش به عنوان صنف «کارگری» ثبت شود!!

سینماروزان: در دو سال گذشته و بعد از روی کار آمدن منوچهر شاهسواری در مدیریت خانه سینما تلاش همه جانبه‌ای صورت گرفته تا تمامی صنوف خانه در وزارت کار و به عنوان صنف کارگری ثبت شوند و تا اینجا نیز بخش عمده‌ای از صنوف ثبت شده ولی همچنان صنوفی مانند کارگردانان و آهنگسازان زیربار این تصمیم نرفته اند.

با حفظ حرمتی که جامعه کارگری در کشور ما دارد و اینکه در بسیاری از موارد اتحاد صنوف کارگری زبانزد صنوف دیگر است اینکه سینماگران به جای صنف هنری به عنوان صنف کارگری به دنبال حقوق صنفی باشند منطقی نیست.

حجت الاسلام احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس وقتی به عنوان مهمان در جشن مدیران تولید سینما حاضر شد به صراحت این مسأله را بیان کرد و بر پیگیری قانون صنفی هنر در مجلس تأکید نمود.

احمد مازنی گفت: افرادی از صنوف مختلف امشب در کنار اعضای انجمن مدیران تولید حضور دارند که این حضور به هم‌افزایی و هم‌فکری کمک می‌کند. سینماگران در جامعه تأثیرگذار هستند و باید از این فرصت و تأثیرگذاری در جامعه استفاده کنند. به‌خصوص سینماگران می‌توانند با استفاده از فضای مجازی و با استفاده از فالوئرهای خود برای تأثیرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تلاشها برای تبدیل صنوف سینمایی به صنوف کارگری  ادامه داد: در تلاش هستیم تا در مجلس قانون صنفی هنر را تصویب کنیم، زیرا هنرمندان فاقد این قانون هستند و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است. درحال‌حاضر هنرمندان مانند کارگران باید از طریق وزارت رفاه به دنبال حقوق خود باشند که این امر در ‌شأن آنها نیست. امیدوارم این قانون هرچه سریع‌تر توسط مجلس تصویب شود.