1

بعد از پایان نگارش فیلم تاریخ آبیهای پایتخت و درست در روزهایی که سرگرم نوشتن اپیزود نوروزی «پایتخت» بود⇐خشایار الوند در ۵۱ سالگی سکته کرد و مرحوم شد!!

سینماروزان: خشایار الوند بعد از نگارش فیلم تاریخ باشگاه آبیهای پایتخت و درست در روزهایی که سرگرم نوشتن سکانسهایی مفرح برای اپیزود نوروزی «پایتخت» بود گرفتار سکته قلبی شد و درگذشت.

به گزارش سینماروزان خشایار برادر کوچکتر سیروس الوند بود که هرچند تحصیلاتی ناتمام در حیطه دارویی داشت ولی به واسطه برادر وارد کار سینما شد و بعد از نوشتن فیلمنامه هایی نظیر «مزاحم» و «برگ برنده» برای سیروس، به تلویزیون آمد و به عنوان پای ثابت برخی از مجموعه های طنز درازمدت فعالیت کرد.

«باغ مظفر»، «شبهای برره»، «مرد هزارچهره»، «مسافران»، «پایتخت»، «علی البدل» و «دیوار به دیوار» از جمله سریالهای کارنامه تلویزیونی خشایار الوند است.

الوند بخاطر درگیریهای تلویزیونیش در سینما چنان که باید فعالیت  نداشت؛ «هر چی تو بخوای»، «کیش و مات» و «ساعت 5عصر» که بخاطر عدم ذکر نامش در این آخری، به انتقاد از مهران مدیری پرداخت(اینجا را بخوانید) از معدود فعالیتهای سینمایی خشایار الوند بود.

الوند یک فیلم اکران نشده با عنوان «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی را هم در کارنامه دارد؛ فیلمی که با حضور ده ها چهره مطرح ورزش و هنر به مرور دراماتیک تاریخ باشگاه آبیهای پایتخت از تاج تا استقلال میپردازد و بزودی در سینماها اکران خواهد شد.