1

پس از حواشی مربوط به دستکاری آرای «برنده باش»، حالا داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) با انتقاد از جشنواره جام‌جم گفت⇐چرا باید در جایی حضور داشته باشیم که ما را جدی نمیگیرد؟/چرا در جشنواره جام‌جم برنامه ما با کار بزرگسال مقایسه شد؟ /چرا برنامه ما با برنامه صبحگاهی اجتماعی و سیاسی قیاس شد؟

سینماروزان: بعد از حواشی مربوط به دستکاری آرای مخاطبان در جریان جشنواره جام جم و بالا بردن ناگهانی آرای برنامه «برنده باش»شبکه سوم سیما که علیرغم تأیید، مشخص نشد عاملش کیست به تازگی داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ محبوب کودکان نیز به انتقاد از جشنواره جام جم پرداخته است.

داریوش فرضیایی که به دلیل ناراحتی از کیفیت جشنواره جام جم در اختتامیه اش حضور نداشت در برنامه «فرش بنفشه» «رادیوایران» گفت: من فرزند رسانه هستم و آدم نمک را نمی‌خورد نمکدان را بشکند. اما گاهی احساس می‌کنم در خانواده خودم غریب هستم کار کودک در جشنواره جام جم اصلاً ارزیابی نشده و من چرا باید حضور داشته باشم؟ چرا اصلاً در جشنواره «جام جم» برنامه ما باید با کار بزرگسال مقایسه شود؟ و یا برنامه من با برنامه صبحگاهی اجتماعی و سیاسی چه تشابهی دارد؟ وقتی چنین قیاسی صورت می‌گیرد من چه جایگاهی می‌توانم داشته باشم.

وی تاکید کرد: «محله گل و بلبل» سریال بود نه برنامه. بازیگران متعددی داشتیم، ویژوال به کار بردیم، کارگردانی قوی داشتیم چرا نباید به چشم بیاییم؟ من خودم را سرمایه این رسانه می دانم و خودم را جزوی از خانواده‌ای می دانم که همه زحمت می‌کشند. عمو پورنگ حاصل زحمات ۷۰ نفر پشت دوربین است و کار اینها باید به چشم بیاید. کار کودک همیشه مظلوم بوده است من همیشه از مدیران خواسته‌ام و گفته‌ام به کار کودک بودجه اختصاص بدهید. همه جای دنیا همین کار را می‌کنند. آموزش باید از کودک شروع شود و مهم‌ترین برنامه‌ها، ژانر کودک است. فونداسیون یک ساختمان اگر قوی باشد مشکلی برایش پیش نمی‌آید اما اگر فونداسیون ضعیفی داشته باشد با کوچک‌ترین باد و لغزشی فرو خواهد ریخت.

عمو پورنگ تصریح کرد: من هیچوقت نمی‌خواهم چیزی به خودم اختصاص بدهم، این خودخواهی است، هرکسی دارد تلاش می‌کند اما اگر ما بیاییم این تلاش‌ها را کانالیزه و به روز کنیم بهتر جواب می‌دهد. مبالغی خرج می‌شود که خروجی ندارد اما اگر با درایت و برنامه این مبالغ خرج شود خروجی خواهیم داشت مثل طرح همیار پلیس که بعد از ما رها شد.

وی در این باره که از چه کسی باید حلالیت بگیرد و چه کسی را حلال می‌کند، گفت: از همه آدم‌هایی که اگر در حقشان اجحاف کرده‌ام و ناخواسته دلی را رنجانده‌ام، توجه نداشته‌ام و احساسی را نادیده گرفته‌ام حلالیت می‌طلبم. همه هم از نظر من حلال هستند، من آدم کینه‌ای نیستم و شاید در لحظه عصبانی شوم و رک بگویم اما فراموش می‌کنم.