1

با راه‌اندازی کمیته تجمیع صنوف تهیه‌کنندگی⇐منوچهر شاهسواری یک مسئولیت دیگر گرفت و ۱۵شغله شد!!!⇔پرسش: آیا ریاست این کمیته هم به شاهسواری سپرده خواهد شد تا فهرست مسئولیتهایش به ۱۶ برسد؟

سينماروزان: منوچهر شاهسواری می‌توانست فقط با بسامان رساندن بیمه درمانی جامع سینماگران یا تلاش برای پیدا کردن یک شرکت بیمه درجه یک برای بیمه تکمیلی سینماگران بدعتی را بگذارد که تا ابد از وی به عنوان یکی از مفیدترین مدیران صنفی سینمای ایران یاد شود اما…

اما شاهسواری ترجیح داده به جای بسامان رساندن فقط یک کمبود صنفی، وقت و انرژیش را بر مسئولیتهای متعدد و مختلف بگذارد و نتیجه هم که مشخص است؛ حجم بالای انتظارات صنفی و انتقادات متعدد به عملکرد رییس خانه سینما.

در این شرایط همچنان عطش بالای شاهسواری برای دریافت مسئولیتهای تازه ادامه دارد. به تازگی محمدمهدی حیدریان برای تجمیع صنوف تهیه‌کنندگی کمیته ای تازه راه انداخته و باز نام منوچهر شاهسواری به عنوان یکی از اعضای این کمیته به چشم میخورد.

غلامرضا موسوی، محمد بانکی، سید ضیاء هاشمی، مسعود اطیابی، مهرداد فرید، کامران قدکچیان، علی آشتیانی پور و علیرضا رضاداد دیگر اعضای این کمیته هستند.

حیدریان هدف خود از راه اندازی «کمیته یکپارچه سازی و ارتقاء نظام تهیه کنندگی» را کمک به ارتقای نظام تهیه کنندگی دانسته و در حکم خود برای اعضای کمیته آورده است: با اعتقاد به اینکه نظام مقتدر تهیه کنندگی می تواند امنیت سرمایه و توسعه بازار و تضمین حقوق مالکیت معنوی را زیر چتر خلاقیت، نوآوری و گشایش حوزه های موضوعی در افق ارزشی حاکم بر جامعه به واقعیت تبدیل کند امید است با استقرار نظام توانمند تهیه کنندگی حرفه ای به گونه ای عمل شود که ضمن درک دغدغه های ناشی از منافع ملی به قواعد و مناسبات حرفه ای اعتبار بیشتری بخشیده شود.

اینکه نه نفر اعضای حاضر در کمیته مذکور چگونه و با چه تمهیدی خواهند توانست تهیه کنندگان را به صنف یکپارچه و جامع برسانند مشخص نیست آن هم در روزگاری که درون برخی از صنوف چهارگانه هم اختلاف آرا و درگیریهای فراوان وجود دارد اما اینکه شاهسواری با حضور در کمیته 15شغله شده را به فال نیک می گیریم و دعا می کنیم که با ریاست مادام العمر ایشان بر این کمیته، فهرست مسئولیتهایشان به 16 برسد!!!

در ادامه مروری داریم بر فهرست مسئولیتهای 15گانه منوچهر شاهسواری:

–مدیرعاملی خانه سینما(۱)

–حضور در شورای صنفی نمایش(۲)

–عضویت در شورای صدور پروانه ساخت(۳)

–عضویت در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر(۴)

–عضویت در هیأت امنای مدرسه ملی سینما(۵)

–عضویت در هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری(۶)

–عضویت در هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی(۷)

–عضویت در هیأت امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی(۸)

–عضو شورای تصویب فیلمنامه حوزه هنری(۹)

–عضویت در هیأت امنای موزه سینما(۱۰)

–عضویت در هیأت مدیره موسسه هنرهای تصویری سوره(۱۱)

–دبیری شورایعالی تهیه کنندگان(۱۲)

–عضویت در شورای بررسی صلاحیت دفاتر سینمایی در سازمان سینمایی(۱۳)

–قائم مقامی شورایعالی اکران(۱۴)

–عضویت در کمیته یکپارچه‌سازی و ارتقای تهیه کنندگی(15)