تبلیغات

این بازیگر زن هم به فریبرز عرب‌نیا پیوست+عکس

سینماژورنال: تازه ترین فیلم فرزاد موتمن با عنوان “آخرین بار کی سحر را دیدی” در برهه ای از تولید به دلیل آن که فریبرز عرب نیا بازیگر اصلی کار بخاطر بدحسابیهای تهیه کننده قید ادامه همکاری را زده بود در کانون توجه قرار گرفت. البته که عرب نیا بعد از جدایی از گروه بازیگران به گلایه از غیرحرفه ای بودن عوامل پرداخت.

به گزارش سینماژورنال با این حال گویا مشکل فقط برای عرب نیا نبوده است و به تازگی ژاله صامتی بازیگر زن سینمای ایران نیز به عرب نیا پیوسته و به صراحت به گلایه از تهیه کننده این فیلم پرداخته است.

ژاله صامتی با ابراز گلایه از فرزاد موتمن کارگردان و سعید عصمتی تهیه کننده این اثر به “برنا” اظهار داشت: متاسفانه پس از حدود ۵۰ روز از پایان فیلمبرداری فیلم، هنوز موفق به دریافت بخش عمده مبلغ قرارداد خود نشده ام.

وی در ادامه اضافه کرد: طی ۳ قسط باید تهیه کننده این پروژه با من تسویه حساب مالی می کرد که متاسفانه قسط اول و دوم را هرکدام با تاخیر ۲۵ الی ۳۰ روز دریافت کردم و هنوز پس از پشت سر گذاشتن یک ماه و اندی نتوانسته ام دوسوم باقی مانده پول خود از این پروژه را دریافت کنم.

از موتمن دلگیر هستم

این بازیگر سینما با اعلام اینکه از فرزاد موتمن بشدت دلگیر است گفت‌‌: از حواشی و برخی مسائل شبیه به آن بشدت فراری هستم ولی نمیدانم چرا در مقابل خویشتن داری ما و دیگر عوامل پشت صحنه ایشان اینگونه برخورد می کند، گویی که این دوستان تعهدهای خودشان را نسبت به کستینگ این اثر سینمایی از یاد برده اند.

وی با اشاره به اینکه سعید عصمتی سرمایه گذار  “آخرین بار کی سحر را دیدی” را اصلا نمی شناسم، عنوان کرد: آوازه مدیریت تولید این اثر سینمایی طوری بین اهالی سینما پیچیده که دیگر هیچ سینماگری با وی همکاری نخواهد کرد، لذا ایشان به هیچکدام از تعهدات خودشان نسبت به عوامل این پروژه عمل نکرده است.

شکایت خود را به شورای داوری خانه سینما بردم و نتیجه ای نگرفتم

ژاله صامتی در ادامه خاطرنشان کرد: شکایت خودم را به شورای داوری خانه سینما در چندین نوبت اعلام کردم که متاسفانه خروجی یا نتیجه خاصی در پی نداشت و نهایتا اعلام کردند که ۱۱ بهمن با فرزاد موتمن در جلسه ای به میزبانی خانه سینما این مسئله را حل و فصل کنیم.

ای کاش شورای داوری خانه سینما با هشدار توقیف مطالبات مالی عوامل را طلب می کرد

بازیگر‌ “گیلانه” تاکید کرد: واقعا معنی برگزاری چنین جلسه ای را نمیدانم چرا که تمام مسائل مالی شفاف و روشن است، ای کاش اعضای شورای داوری با هشدار توقیف ” آخرین بار کی سحر را دیدی” در جشنواره فجر مطالبات مالی عوامل این اثر را از عصمتی و موتمن دریافت می کردند، چون آنها علاقه زیادی به راه رفتن بر روی فرش قرمز یا حضور در جشنواره و خلاصه هر مسئله ای که آنها را در کانون توجه قرار بدهد، دارند به همین خاطر خیلی راحت تر با مجموع عوامل فیلم تسویه حساب می کردند.

چک آخر را از موتمن گرفتم اما برگشت خورد

صاتمی در ادامه یادآور شد: چک قسط پایانی خود را از موتمن دریافت کردم که متاسفانه برگشت خورد، پیرو این اتفاق مدیر تولید این اثر را در جریان قرار دادم تا سریعا تهیه کننده را در جریان قرار بگذارد که وی اعلام کرد که موتمن در جریان کامل مباحث مالی خود قرار دارد، ولی ری اکشن خاصی از خود نشان نمی دهد، متاسفانه صداگذار، صدابردار و گروه فیلمبرداری به همراه نورپردازی هم با چنین مشکلاتی دسته و پنچه نرم می کنند.

زمانی که موتمن مستندساز بود من بازیگر بودم

وی با اعلام اینکه زمانی که موتمن مستندساز بود به عنوان یک بازیگر در تلویزیون و سینما فعالیت خود را دنبال می کرد، تصریح کرد: دلیل این همه رفتار توهین آمیز، بی توجهی به مطالبات مالی عوامل پشت صحنه را واقعا درک نمی کنم‌، روحیه اخلاق مداری هم از موتمن و عصمتی ندیده ایم، ۲۳ روز پس از پایان قرارداد خود با این پروژه همکاری کردم تا فیلم به سرانجام خوبی برسد.

حتی چکهایی که برایش تخفیف گرفته بود برگشت خورد

صامتی با اشاره به اینکه عوامل این گروه در زمان دریافت چک قسط آخر خود تخفیف ویژه ای به عصمتی داده اند، گفت: سرمایه گذار فیلم زمان کشیدن چک قسط پایانی عوامل از تمام اعضای گروه تخفیف های چند میلیونی گرفته است که متاسفانه همین چک ها هم برگشت خورده است.

منتظرم ببینم موتمن در نشست خبری فیلم چگونه به چشم عوامل نگاه می کند؟

این بازیگر افزود: واقعا نمیدانم موتمن در زمان نشست خبری این اثر در جشنواره فجر چگونه به چشم عوامل فیلم خود نگاه خواهد کرد، چرا که چک های ۷۰۰ هزارتومانی الی ۱ میلیونی سرمایه گذار فیلم برگشت خورده است، بروز چنین مسائلی واقعا تاسف برانگیز است، حقوق چند نفر از عوامل “آخرین بار کی سحر را دیدی” کمتر از یک میلیون تومان بوده که همین رقم ناچیز هم وصول نشده است، واقعا برای چه و به چه قیمتی باید اینگونه دست به تولید فیلم بزنیم که توام با دلخوری مجموع عوامل این اثر باشد.

صامتی با اشاره به اینکه ” آخرین بار کی سحر را دیدی” با قلب عوامل گروه سازنده این اثر ساخته شده، بیان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که اعلام کردم عوامل این اثر سینمایی با تمام انرژی و انگیزه خودشان مقابل دوربین ظاهر شدند تا ماحصل کار با کیفیت از آب در بی آید.

آخرین بار کی سحر را دیدی
ژاله صامتی و سیامک صفری در نمایی از “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
image_print

مطالب مرتبط

نوشته‌ی بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

آخرین مطالب

تبلیغات

ویژه ها

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.