1

انتقاد «کیهان» از فراموشی مطالبات صنفی سینماگران در افطاری حسن روحانی

سینماروزان: افطاری حسن روحانی با هنرمندان در شرایطی برگزار شد که برخی از چهره های مطرح به خاطر ریاضت اقتصادی حاکم بر بدنه جامعه به این افطاری نه گفته بودند اما سران خانه سینما برخلاف رویه در پیش گرفته شده از سوی این چهره ها در افطاری شرکت کردند و کلمه ای درباره اوضاع بغرنج اقتصادی سینماگران و مشکلات صنفی آنها حرف نزدند.

روزنامه اصولگرای «کیهان» با نقد چنین رویه ای نوشته است: نمایندگان خانه سینما در افطاری رئیس‌جمهور به جای انجام وظیفه خود مبنی بر پیگیری مشکلات صنفی سینماگران به طرح مسائل مبتذل سیاسی پرداختند!

این روزنامه ادامه داد: مراسم افطاری حسن روحانی که امسال با تحریم تعدادی از هنرمندان مواجه شده بود، برگزار شد، اما نکته مهم‌تر از حواشی این مراسم، صحبت‌های مطرح‌شده در چنین محفلی بود.
«کیهان» افزود: هیچ‌یک از سخنرانان این مراسم به طرح مسائل اصلی و اولویت‌های فرهنگی کشور نپرداختند. حتی نمایندگان خانه سینما نیز برخلاف مسئولیت این نهاد مبنی بر پیگیری مسائل صنفی و مشکلات شغلی و معیشتی سینماگران، به طرح موضوع مبتذل و سیاست‌زده لزوم بازگشت بهروز وثوقی پرداختند! این درحالی است که هیچ سخنی درباره آنچه از خانه سینما انتظار می‌رود از سوی این افراد بیان نشد.