1

افخمی کوتاه آمد⇐اگر ایوبی اصرار داشته باشد “هفت” را زنده روی آنتن می‌فرستیم

سینماژورنال: بهروز افخمی در بخشی از تازه‌ترین گفتگوی خود که به بهانه ذکر نامش به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس آمده (اینجا را بخوانید) نکات جالبی را هم درباره ماجرای حضور رییس سازمان سینمایی در “هفت” بیان کرده است.

به گزارش سینماژورنال افخمی با اشاره به اینکه هرچقدر لازم باشد اصرار می کند تا ایوبی را به برنامه بیاورد حتی پاسخ گزارشی از سینماژورنال که در آن شرط ایوبی برای حضور در “هفت” زنده روی آنتن رفتن این برنامه بوده(اینجا را بخوانید) را هم داده است.

افخمی به فاطمه پاقلعه‌‌نژاد در “تماشاگران امروز” گفته است اگر ایوبی اصرار داشته باشد که فقط در صورت زنده بودن در برنامه حضور می‌یابد، او حتی این خواسته وی را نیز محقق خواهد کرد.

متن این بخش از گفته های افخمی را در ادامه بخوانید:

*بالاخره فکر می کنید موفق می شوید حجت ا.. ایوبی را به برنامه بیاورید؟

بله بالاخره ایشان را می آورم. یعنی هر چقدر لازم باشد اصرار می کنم که ایشان بیایند.

*نامه ای که نوشتید جواب گرفتید؟

همان نامه باعث شد رفتیم و با خودشان هم ملاقات کردیم.

*زنده نبودن برنامه “هفت” تصمیم خود شماست یا شبکه چنین سیاستی دارد؟

خیر، تصمیم خودم است و اصلا این شرط من برای کار در این برنامه است. در حالی که برنامه تولیدی چیزی در حدود 5برابر برنامه زنده خرج برمی دارد ولی شرط من این بود که برنامه تولیدی باشد، چون من مجری به معنای حرفه ای نیستم. کسی که بلد باشد فی البداهه سوال بپرسد یا از طرف مقابل یک حرفهایی دربیاورد یک نفر دیگر را با تلفن به برنامه مربوط کند و از این کارهایی که می کنند که من نه بلدم نه دوست دارم یاد بگیرم. اگر هم بلد بودم انگیزه ای برای این نداشتم که یک برنامه سینمایی بسازم و اینطورکارها را انجام بدهم من در واقع فیلمساز هستم.

*همین تولیدی بودن به ضرر برنامه شده؛ مثلا آقای ایوبی گفتند اگر برنامه زنده باشد گفتگو می کنند.

اگر ایشان اصرار داشته باشند، برنامه را برای ایشان زنده روی آنتن می فرستیم؛ مشکلی نیستولی فکر می کنم رضایت بدهند در برنامه تولیدی بیایند برای این که برنامه تولیدی به خود مصاحبه شونده هم اجازه می دهد سر فرصت فکر کند و به سوالات پاسخ بدهد. در برنامه تولیدی یک مصاحبه طولانی می تواند اتفاق بیفتد که بعدا کوتاه می شود و مثلا نیم ساعت از بهترین قسمت های آن جدا می شود. یعنی برنامه تولیدی همه چیزهایی که به درد ما و تماشاچی می خورد و به درد مصاحبه شونده هم می خورد را دارد. من فکر می کنم خیلی از مردم به این دلیل که ممکن است یک مصاحبه زنده آنها را نگران کند حاضر نمی شوند در بعضی برنامه ها حضور داشته باشند خود من اگر در یک برنامه تولیدی می خواستند من را دعوت کنند راحت تر می رفتم.