1

اعتراضات صریح کارگردان «خرگیوش» به مدیران رسانه ملی⇐علیرغم اعمال اصلاحات و دریافت کد پخش جدید، باز هم جلوی پخش تیزرهای «خرگیوش» را گرفتند!/صداوسیما باید از همه فیلمهای ایرانی حمایت کند نه اینکه با دسته‌بندی، فیلمهای خاص را در الویت قرار دهد/«خرگیوش» کاملا در بخش خصوصی تولید شده و حتی یک وام خُرد هم از فارابی نگرفته! این است معنای حمایت از کالای ایرانی؟

سینماروزان: دو روز بعد از توقیف پخش تیزرهای کمدی-فانتزی «خرگیوش» از صداوسیما و در حالی که هیچ کدام از مدیران رسانه ملی درباره چرایی این توقیف سخن نگفته اند، کارگردان این کمدی اعتراض خود را نسبت به رویه رسانه ملی بیان کرده که حتی با اعمال اصلاحات هم اجازه پخش تیزر این کمدی را نداده است.

مانی باغبانی کارگردان فیلم «خرگیوش» با اشاره به بی عدالتی صورت گرفته در ممنوعیت پخش تیزرهای «خرگیوش» به «ایلنا» گفت: واحد بازرگانی و مدیریت این بخش نه تنها تیزرهای فیلم را بارها تماشا کردند بلکه حتی نسخه کامل فیلم را بصورت کامل مشاهده کردند و در ابتدا نیز 32 نوبت پخش تیزر به فیلم «خرگیوش» اختصاص پیدا کرد و حتی دو روز نیز تیزرها پخش شد اما ناگهان پخش تیرزها متوقف و به ما اعلام شد که باید تیزرها اصلاح شود.

 وی ادامه داد: تیزرهای مختلفی را باتوجه به اصلاحیه‌های که صداوسیما اعلام کرده بود، آماده کردیم و حتی امروز صبح (سه‌شنبه 7 فروردین) کد پخش صادر شد اما ناگهان به ما اعلام شد که تیزرهای تبلیغاتی این فیلم پخش نمی‌شود و مدیر بازرگانی صداوسیما دستور توقف پخش کامل تیزرها را داده است.

باغبانی با اشاره به اینکه سال 97 سال حمایت از کالای ایرانی است، افزود: فیلم ایرانی و محصولات فرهنگی نیز به نوعی کالای ایرانی است و صداوسیما بایداز همه فیلم‌های ایرانی حمایت کند نه اینکه با دسته‌بندی فقط چند فیلم خاص را در اولویت قرار دهد.

کارگردان فیلم «خرگیوش» با اشاره به لزوم حمایت از تمام محصولات ایرانی افزود: این فیلم کاملا در بخش خصوصی ساخته شده و حتی از فارابی وام نگرفته‌ایم. لازم است که  صداوسیما با پخش تیزرها از این فیلم حمایت کند تا معنای واقعی حمایت از کالای ایرانی متبادر شود.