1

اظهارات تهیه کننده “به دنیا آمدن” که مجبور شده  فیلمش را چهار سال بعد از تولید با سالنهای محدود در ماه رمضان اکران کند⇐حتی اگر ده سال هم منتظر بمانید باز شرایط اکران بهتر نمیشود بلکه بدتر و بدتر میشود!!!/ارشاد به فیلم درجه ۹+ داده ولی تلویزیون تیزرها را با درجه ۱۵+ پخش میکند!/تلویزیون اعلام کرده ۵۴میلیارد هزینه تبلیغات این فیلم کرده!!

سینماروزان: از جمله فیلمهایی که در اکران رمضان و با محدودیت سالن روی پرده رفته است “به دنیا آمدن”محسن عبدالوهاب است که چهار سال قبل تولید شد و در جشنواره فجر همان سال رونمایی شد ولی غلبه آثار مافیایی-حاکمیتی بر اکران موجب شد این فیلم مدتها پشت خط اکران بماند.

محمد احمدی تهیه کننده “به دنیا آمدن” با نقد روندی که موجب پشت خط اکران ماندن چهار ساله فیلمش شده به “ایسنا” بیان داشت: ما در سال ۹۶ دو قرارداد سرگروهی داشتیم اما شرایط فراهم نشد. سال ۹۷ در گروه آزاد ثبت نام کردم اما با مشورتی که انجام دادیم متوجه شدیم شرایط خوبی نیست و فیلم سوزی اتفاق می‌افتاد و فیلم نابود می‌شود اما الان متوجه شده‌ایم که حتی اگر ده سال هم منتظر بمانید باز شرایط اکران بهتر نمی‌شود بلکه بدتر و بدتر هم می‌شود و تازه انگ قدیمی بودن به فیلم می‌خورد. البته موضوع و نگاه این اثر هیچگاه قدیمی نمی‌شود. در نهایت به اکران دوم عید که متقاضی کمتری دارد رضایت دادیم و به نظرم این کار ریسک بود زیرا در ماه رمضان امکان پرفروش شدن فیلمها وجود داشت. درنهایت با توجه به شرایط موجود هنوز هم ناامید نیستم، اما در مجموع شرایط خوبی نیست.

تهیه کننده “به دنیا آمدن” با گلایه از تناقضات درجه بندی فیلمش گفت: اکنون وزارت ارشاد به ما گفته است که این اثر مثبت ۹ سال است و ما به سینماتیکت مثبت ۱۲ سال گفته‌ایم اما در تبلیغات تلویزیون مثبت ۱۵ سال نوشته است. در همه جای دنیا وقتی که می‌خواهی بلیت بخری به تو می‌گوید که این فیلم برای چه گروه سنی است پس از آن می‌توانی با آگاهی بلیت تهیه کنی. متأسفانه اینجا همه چیز سلیقه‌ای است و هر نهاد و سازمانی برای خودش تصمیم‌گیری می‌کند.

محمد احمدی درباره پخش تیزرهای تلویزیونی فیلمش بیان داشت: تلویزیون حمایت مناسبی از این فیلم کرد و تیزرهای خوبی به ما داد و زمان‌های خوبی برای آن در نظر گرفت. تبلیغات برای فیلم‌های سینمایی رایگان انجام می‌شود اما بر اساس قیمت آزاد تبلیغات به ما اعلام کرده‌اند ۵۴ میلیارد تومان هزینه تبلیغات شده است!!!