1

ادعای کارگردان-تهیه‌کننده‌ای که دو فیلم روی پرده‌اش رویهم ۳۰۰میلیون هم نفروخته⇐با هزینه شخصی فیلم میسازم!!!

سینماروزان: اگر نگاهی به آمار فروش ماه اخیر سینماها داشته باشیم و از پایین به بالا بیاییم با فیلمهایی نظیر «مرداد» و «در وجه حامل» برمی‌خوریم که در زمانی بیش از یک ماه رویهم 300 میلیون هم فروش نداشته اند!! «در وجه حامل» بعد از 44روز کمی بیش از 180میلیون فروخته و «مراد» بعد از 30 روز حدود 95میلیون!!

بهمن کامیار کارگردان-تهیه‌کننده این فیلمهاست که پیشتر هم یک فیلم اکران نشده به نام «نیم» را ساخته بود و اخیرا هم درگیر تولید فیلمی به نام «مامان» شده! کامیار در گفتگویی با «شرق» با گلایه از تبعیضهای حاکمه در اکران مدعی شده فیلمهایش را با «هزینه شخصی» میسازد.

کامیار میگوید: من فيلمي با هزينه شخصي مي‌سازم و در اين شرايط تنها در سه سينما حق نمايش دارد، اما در کنارش يک فيلم کمدي که شايد با هزينه شخصي هم ساخته نشده است در يک روز در 170 سالن سينما به نمايش گذاشته مي‌شود و فروش خوبي دارد. بنابراين کم‌کم به سمتي مي‌رويم که امثال من با دغدغه ساخت فيلم انديشه‌مند، به اين فکر مي‌کنيم که بايد فيلم کمدي بسازيم و از درآمد آن، فيلم دلخواهمان را بسازيم.

آنچه کامیار درباره عدم عادلانه بودن توزیع سالن میان فیلمها میگوید منطقی است اما ادعای ایشان مبنی بر تولید با «هزینه شخصی» هم جای سوال دارد. چگونه میشود با فروشهای نازل فیلمهایی مانند «در وجه حامل» و «مرداد» باز هم جرأت کرد و با هزینه شخصی فیلم ساخت؟؟ جیب شخصی هرچقدر هم پرمایه باشد بالاخره جایی ته می‌کشد و کدام عاقلی است که جیب شخصی را مدام هزینه کند برای تولید فیلمهای نفروش؟؟