1

ادعاهای کامبوزیا پرتوی درباره جشنواره فجر: با جشنواره ای دولتی طرف هستیم/دبیر جشنواره قبل از برگزاری به قم میرود تا خط مشی جشنواره را از آنها دریافت کند!⇔پرسش: چرا سال قبل که فیلم ماهها پشت خط اکران مانده “کامیون” ساخته پرتوی، از بخش مسابقه سربرآورد و حتی سیمرغ فیلمنامه را گرفت چنین ادعاهایی را نشنیدیم؟

سینماروزان: هرچقدر هم که کارگردانی مورد پسند جشنواره فجر باشد و جایزه بگیر این جشنواره قلمداد شود باز هم تلاش برای انتقاد از جشنواره تمامی ندارد.

کامبوزیا پرتوی از جمله کارگردانان محبوب ادوار مختلف فجر است که زبان به انتقاد از فجر گشوده!!

پرتوی با انتقاد از جشنواره فجر به تینا جلالی در “اعتماد” گفت: هرساله با جشنواره‌اي دولتي طرف هستيم و مسوولان جشنواره به هر آنچه دولت مدنظر دارد توجه مي‌كنند، نوعي استراتژي در سياست‌هاي برگزاري جشنواره لحاظ مي‌كنند تا مبادا عملكردشان زير سوال برود. هر چه مي‌توانند دست به عصا راه مي‌روند، محتاطانه جوايز را به فيلم‌ها مي‌دهند تا مطلوب به نظر برسند .چند بار شنيدم دبير جشنواره قبل از برگزاري اين رويداد به قم مي‌رود تا خط مشي جشنواره را از آنها دريافت كند.

به گزارش سینماروزان اینکه کارگردانان مغضوب جشنواره از آن انتقاد کنند منطقی است ولی کارگردانی همچون پرتوی چرا!؟؟!

پرتوی  که بارها برنده سیمرغ جشنواره فجر شده و اتفاقا سال قبل هم سیمرغ فیلمنامه این جشنواره را برای فیلم ماهها پشت خط اکران مانده “کامیون” گرفت چرا باید ادعاهایی علیه جشنواره مطرح کند؟؟؟

آیا حواس امثال پرتوی به این نیست که با زیر سوال بردن جشنواره، جوایزی که خود از این جشنواره گرفته اند نیز زیر سوال میرود؟؟