1

ادعاهای عجیب و غریب کارگردان فیلم کم‌فروش “دلتنگیهای عاشقانه” که بودجه‌اش را فارابی و روایت فتح داده‌اند: مدیرعامل انجمن دفاع مقدس نتوانست چند اسلحه کلاش برای استفاده در فیلم تهیه کند!/شب اول می‌گویم کرین را بگذارید در جواب می‌گویند کرین نداریم!/در “دوران عاشقی” شاهدیم زن از اینکه همسرش معشوقه دارد ناراحت نیست بلکه از این ناراحت است که یک وارث اضافه شده!!!

سینماژورنال: “دلتنگیهای عاشقانه” که از حضور محمدرضا فروتن و میترا حجار در نقشهای اصلی اش سود می برد یکی از محصولات سینمای دفاع مقدس است که در آستانه هفته دفاع مقدس روی پرده رفت.

به گزارش سینماژورنال علیرغم انتخاب فیلمیران برای پخش اثر و تعداد کافی  و حدود 25 سالن سینما اما فروش فیلم قابل توجه نبوده است و بعد از دو هفته تازه به 100 میلیون رسیده است!

رضا اعظمیان کارگردان “دلتنگیهای عاشقانه” در گفتگویی با “فارس” به برخی نکات عجیب و غریب درباره فیلمش اشاره کرده و البته ادعاهایی را هم طرح کرده درباره دو فیلم “عصر یخبندان” و “دوران عاشقی” که از آثار پرمخاطب سینمای ایران بوده اند.

وقتی امکان طراحی مو ندارید نمی توانید سن بازیگر را پایین بیاورید

این کارگردان درباره کم کاریهای موجود در طراحی چهره بازیگرانش و بخصوص عدم طراحی درستی چهره میترا حجار در قابل نوجوانی همسر شهید منوچهر مدق گفت: بگذارید مثالی بزنم مو در گریم تاثیر گذار است و ما از نشان دادن آن معذوریم. وقتی امکان طراحی برای مو را ندارید نمی‌توانید سن بازیگر را پایین بیاورید.

از 80 درصد آثار سینمایی یک سر و گردن بالاتر است

اعظمیان وقتی با این پرسش مواجه شد که بسیاری دیگر از آثار هم همین محدودیتها را دارند اما با اجرای درست گریم آن را برطرف می کنند بیان داشت: سرعت کنش و انتقال حس در بازیگران ما پایین است البته تنها به این دلیل که فرصت ندارند تا بر روی نقش‌شان تحقیق داشته باشند. بگذارید صادقانه حرف بزنیم من شخصاً به این فیلم از نمره صد، بیست می‌دهم. فیلم سینمایی”دلتنگی‌های عاشقانه” نسبت به هشتاد درصد آثاری که ساخته می‌شود یک سر و گردن بالا‌تر است. البته یکی دیگر از بخش‌هایی که به این فیلم لطمه زده است زمان فیلم است اگر می‌توانستیم قصه فیلم را در صد و بیست دقیقه روایت کنیم موفق‌تر بودیم.

روایت فتح و فارابی حامیان مالی فیلم بودند

اعظمیان درباره حامیان مالی تولید اثر گفت: روایت فتح و بنیاد سینمایی فارابی حامیان مالی بوده اند.

مدیرعامل انجمن دفاع مقدس نتوانست چند اسلحه کلاش برای فیلم تهیه کند

وی در ادامه ادعایی را درباره محمدرضا شرف الدین تهیه کننده “دلتنگیهای عاشقانه” و مدیر سابق انجمن دفاع مقدس بیان کرد و گفت: البته یکی دیگر از ایراداتی که داریم و به آن توجه نمی‌کنیم بضاعت کم سینمای ما است. تصور کنید تهیه کننده این فیلم که مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دافاع مقدس است نتوانست چند اسلحه کلاش برای استفاده در فیلم تهیه کند. این بضاعت سینمای ما است و به ایشان هم ارتباطی ندارد. این اندازه از بهاء دادن باعث شده که بسیاری از صحنه‌هایی را که نیاز داریم از دست بدهیم.

در “دوران عاشقی” زن از اینکه شوهرش معشوقه دارد ناراحت نیست!!!

رضا اعظمیان که فیلم کم فروش خود را به شدت جدی گرفته است درباره اینکه مخاطبان به اندازه منبع ادبی داستان فیلم از تماشای محصول سینمایی لذت نمی برند اظهار داشت: بگذارید این گونه پاسخ دهم زمانی که همسر شهید مدق فیلم را دیدند اشک از جشمانشان جاری شد و گفتند: «من را به سال‌هایی بردید که با منوچهر بودم». ببنید فیلم نامه من یک فیلم نامه زندگی نامه‌ای است. ما در فیلم «دلتنگی‌های عاشقانه» تصمیم به قهرمان سازی نداشتیم.

این کارگردان ادامه داد: خوشحالم که این فیلم بعد از اکران فیلم سینمایی «عصر یخبندان» و «دوران عاشقی» اکران شد. در این فیلم فرشته مدق به عنوان یک زن همراه شوهرش است و در برابر لحظه‌های سخت مقاومت دارد. فساد اخلاقی در فیلم “عصر یخبندان” را می‌بینیم و در “دوران عاشقی” شاهد هستیم که زن از اینکه شوهرش معشوقه دارد ناراحت نیست از این ناراحت است که یک وارث اضافه شده است غیرت زنانه‌اش تکان نمی‌خورد.

می خواستم با منوچهر محمدی و جمال ساداتیان کار کنم اما گفتند با اینها کار نمی کنیم

اعظمیان در بخش دیگر گفتگوی خود درباره کم کاریهای تهیه کننده فیلم اظهار داشت: تهیه کننده در طول فیلم نبوده و حضور نداشته است. عاجزانه خواهش می‌کنم زمان شروع فیلم به اولین نکته‌ای که باید دقت داشته باشند انتخاب تهیه کننده مناسب است. تهیه کننده‌ای که به واسطه حیثیت خودش هم که شده پای کار باشد. اصلاً قرار نیست من با فیلم‌بردارم دعوا کنم یا با گریم بحثی داشته باشم یا به دنبال بازیگر باشم. باورتان نمی‌شود نمی‌خواهم بهانه بیاورم فقط با خود می‌گفتم خدایا این فیلم تمام شود و در میانه راه باز نماند. بروید بپرسید دو سال است که دنبال اکران فیلم هستم.‌ ای کاش تهیه کننده فیلم در اینجا حضور داشت و از خود دفاع می‌کرد. وی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود چرا باید آنقدر کار قبول کند که به بخشی از کار‌هایش نرسد. دوستان به من گفتند تهیه کننده معرفی کنید من هم منوچهر محمدی و سید جمال ساداتیان که گفتند که ما با این‌ها کار نمی‌کنیم.

شرف الدین برآورد مالی را ارائه داد که مورد پسند دوستان بود

اعظمیان افزود: در ‌‌نهایت محمدرضا شرف الدین برآوردی را ارائه داد که مورد پسند دوستان بود. این در شرایطی است که من گفته بودم اگر بازیگر چهره بیاورید قطعاً این مبلغ اعلام شده کم است. شب اول می‌گویم کرین را بگذارید در جواب می‌گویند کرین نداریم. خوب در این شرایط من چه کار باید انجام دهم. نگذارید وارد این بحث‌ها شویم.