1

ادعاهای مجری گفتگو با احمدی‌نژاد⇐بهترین فیلم جشنواره، فیلم اختتامیه بود!/این فیلم، مقدمه واسپاری جشنواره به بخش خصوصی است!

سینماروزان: حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر و به خصوص اعتراضات ابراهیم حاتمی‌کیا که با خطاب قرار دادن رضا رشیدپور و در گلایه از ارگانی خواندن صورت گرفت با واکنشهای بسیاری در میان اهالی رسانه مواجه شده و شرایط قرارگیری فیلم اخیر حاتمی کیا در بازی دوقطبی اصلاح‌طلب-اصولگرا که پیشتر در مورد فیلمهایی مانند «قلاده های طلا» دیده بودیم را فراهم کرده است.

به گزارش سینماروزان محمدرضا تقوی‌فرد مجری تلویزیون در یادداشتی بر کیفیت برگزاری اختتامیه امسال، با اشاره به تقابل حاتمی‌کیا-رشیدپور، مهمترین فیلم جشنواره را فیلم اختتامیه دانسته(!!) و حتی احتمال داده که این فیلم میتواند مقدمات واسپاری جشنواره به بخش خصوصی باشد.

متن یادداشت محمدرضا تقوی‌فرد را که مجری چند گفتگو با رییس دولتهای نهم و دهم بوده بخوانید:

اختتاميه جشنواره فيلم فجر امسال حال و هواي ديگري داشت. مجري برنامه رضا رشيد پور هميشگي بود و داورها و جايزه بگير ها نيز همين كه همان!  رشيدپور كه بازيگري هم مي كند مورد اشاره مستقيم ابراهيم حاتمي كيا قرار گرفت. عمل و عكس العمل، اكشن و ري اكشن، كنش و واكنش و …همان قواعدي كه بر فيلم حاكم است.

انصافا اختتاميه جشنواره فيلم فجر ١٣٩٦ فيلم خوبي بود. هم فيلمنامه خوبي داشت، هم خوب تقطيع شده بود، بازيگرها خوب بازي كردند و حس و حركت و بيانشان درخور تحسين بود، تدوين خوبي داشت، نور و تصوير و صدا خوب بود، و خلاصه بهترين فيلم جشنواره امسال، فيلم اختتاميه بود.

بد نيست گوشه ذهنتان داشته باشيد كه اين فيلم ممكن است مقدمه برچيدن جشنواره فيلم فجر به اين سبك و سياق باشد و شايد در آينده اين جشنواره تبديل شود به يك جشنواره بين المللي كه توسط بخش خصوصي اجرا مي شود و يك جشنواره فيلم داخلي هم باشد براي فجر!