1

امتداد تناقضی که در نظام‌نامه اکران هم فکری به حالش نشد⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) نمایش تمام فیلمها ممنوع بود اما بعد از روز وفات حضرت زینب(س)، در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) هم نمایش فیلمهای ارگانی-۴درصدی آزاد است

سینماروزان: تناقضات پیرامون تعطیلی سینماها در ایام سوگواری همچنان ادامه دارد و متأسفانه نظام‌نامه تازه اکران هم در برخورد با آن تمهیدی نیندیشیده است.

به گزارش سینماروزان در مناسبتهای سوگواری مذهبی رفتار غالب این بود که از شب مراسم سوگواری و بعد از اذان مغرب تا روز سوگواری و بعد از  اذان مغرب سینماها تعطیل باشند اما در ده روز اخیر تناقضاتی مغایر این رویه رخ داده است.

یکشنبه شب دوازدهم فرودین که شب وفات حضرت زینب(س) بود نه تنها سینماها تا ساعات ابتدایی بامداد فیلم نشان دادند بلکه در روندی عجیب مقرر شد که در روز دوشنبه سیزدهم فروردین ماه هم سینماها از ۱۷ به بعد همه جور فیلمی نشان دهند در شرایطی که اذان مغرب حوالی 19.45 بود!! جالبتر آنجاست که فیلمهای ارگانی-۴درصدی که پر هستند از کمدیهای ناخواسته(!) در روز وفات حتی قبل از ۱۷ هم روی پرده‌‌ بودند.

در امتداد این روند متناقض در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) هم سینماها تا ساعات ابتدایی بامداد فیلم نشان خواهند داد و در روز پنجشنبه 23فروردین که روز شهادت امام موسی کاظم(ع) است هم سینماها از 17 به بعد همه جور فیلمی نشان میدهند در شرایطی که اذان مغرب حوالی 19.50 است! به مانند روز وفات حضرت زینب(س) حتی در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) نمایش فیلمهای ارگانی-4درصدی آزاد اعلام شده!!!

اتفاقات اخیر در حالی رخ داده که کمتر از دو ماه قبل و به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) سینماهای سراسر کشور در روز دوشنبه ۳۰ بهمن بعد از اذان مغرب حوالی ساعت ۱۸ تعطیل شده و در روز شهادت یعنی سه شنبه ۱ اسفند ماه نیز سینماهای سراسر کشور به طور کامل تعطیل بودند و هیچ فیلمی اعم از کمدی یا غیرکمدی نشان ندادند.

آیا این یک تناقض نیست؟ اگر هست چرا در نظام نامه تازه اکران تمهیدی برایش اندیشیده نشده؟ به خاطر ایجاد تسهیلات ویژه برای اکران محصولات ارگانی حتی در روزهای سوگواری؟؟