1

آیا جشن صنفی را با همایش فلان برند اشتباه گرفته‌اند؟؟⇐نیکی کریمی دبیر جشن عکاسان سینما شد!

سینماروزان/مهناز خدادوست: اینکه تاجران و فعالان اقتصادی بخواهند با استفاده از سلبریتیها شرایط دیده شدن هرچه بیشتر برند خویش را فراهم کنند کاملا منطقی است و در این سالها کم هم نداشته‌ایم برندهای گمنامی را که به واسطه تکیه بر شهرت سلبریتی‌های سینما یا ورزش توانسته‌اند در مدت زمانی کوتاه رقیبی جدی برای برندهای قدیمی شوند.

اما آیا در جشنی که کاملا صنفی است و متعلق به فن‌سالاران یک حیطه خاص سینما هم باید با استمداد از سلبریتی‌ها اسباب دیده شدن را فراهم کرد؟ در این راستا آیا حضور نیکی کریمی به عنوان دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران منطقی است؟

جشن عکاسان سینمای ایران همان طور که از نامش برمی آید جشنی است ویژه صنف عکاسان سینمای ایران که اتفاقا چهره مشهور و به قدر خویش شناخته شده هم کم ندارد پس چرا باید یک بازیگر سینما بشود دبیر این جشن؟؟ لابد در توجیه این تصمیم بناست گفته شود نیکی کریمی سابقه عکاسی هم دارد و تا امروز چند نمایشگاه عکاسی نیز برگزار کرده است.

بله، ایشان سابقه عکاسی هم دارد درست مثل برخی بازیگرانی که سابقه خوانندگی یا حتی اجرا و نویسندگی دارند ولی کدام جشن مرتبط با موسیقی را دیده اید که دبیریش را به بازیگری دهد که یکی دو بار آوازخوانی هم کرده است؟؟ یا کدام جایزه ادبی را دیده اید که مدیریتش به بازیگری سپرده شود که هرازگاه چیزهایی هم نوشته است؟

اشتباه نشود؛ جایگاه بازیگری نیکی کریمی و تجربیات قابل تأملش در کارگردانی پوشیده نیست و این بانوی بازیگر نشان داده که حتی در آستانه 50سالگی هم یکی از وزنه‌های بازیگری سینمای ایران است اما جای نیکی کریمی نه در دبیری جشن عکاسان که دبیری جشن بازیگران یا حتی حضور در مرکزیت برگزاری جشن کانون کارگردانان است.

جشن صنفی نامش رویش است؛ جشنی که برای حرمت‌گزاری به صنف و اعضایش تدارک دیده شده.

حتی اگر بناست با استفاده از سلبریتیها اسباب توجه بیشتر به جشن عکاسان فراهم شود چه بهتر که از این سلبریتیها به عنوان مهمان ویژه یا در بخشهای جانبی استفاده شود و نه در مرکزیت جشن و آن هم به عنوان دبیر!