1

آقایان آقازاده! چرا پرسشگری درباره تختی را از اتاق خواب او آغاز کرده اید؟؟/آیا اگر یکی پیدا شود و برای پرسشگری درباره شما، پیرامون مختصات اتاق خوابتان فانتزی سازی کند خرسند خواهید شد؟/اگر فقط یک ژورنالیست بابصیرت در اتاق فکرتان بود، حتی به قیمت خراب کردن جبهه ملی، آب در گلدان ساواک میریختید؟؟/در دورانی که “من و تو” از دوران پرشکوه پهلوی میگوید، بهتر نیست شما وجوهی نادیده از جنایتهای ساواک را نشان دهید تا ناقض شعارهای خود و پدرانتان نباشد؟؟

سینماروزان/حامد مظفری: آفتاب آمد دلیل آفتاب/گر دلیلت باید از وی رومتاب!

همان طور که به هنگام رونمایی “متری شش و نیم” در جشنواره فجر از سفارشی شدن کلیت اثر و خدمت فیلم به ناجا و دستگاه قضا نوشتیم و در کوتاه ترین زمان پس از آن تحلیل،  هم قوه قضاییه از فیلم تقدیر کرد و هم جانشین ناجا و معاون نظارت درباره تولید فیلم با هماهنگی ناجا حرف زدند حالا و با گاف یک آقازاده تلویزیونی، تحلیل سینماروزان درباره فیلم “غلامرضا تختی”فارابی هم محقق میشود.

در زمان رونمایی “غلامرضا تختی” در جشنواره، تلاش فیلم برای تأکید بر خودکشی تختی را زیر سوال بردیم و آن را در خدمت ادعاهای پرویز ثابتی از سران ساواک دانستیم و حمایت فله ای نواصولگرایان از آن را پیش بینی کردیم و تأکید نمودیم این تلاش فقط میتواند یک دلیل داشته باشد و آن هم کوشش بعدی برای بالا آوردن طیب!!

هنوز عرق فیلم “غلامرضا تختی” خشک نشده و خبر رسمی اکران نوروزی آن نیامده که یک آقازاده تلویزیونی نواصولگرا آمده و برنامه ای روی آنتن برده برای تأکید بر خودکشی تختی آن هم با وصله پینه کردن مدعیاتی از جمشید مشایخی متکی بر اتاق خواب تختی؛ ادعاهایی که مشایخی زودتر از حد تصور آن را نقشه ای دانست برای ضایع کردنش.

این آقازاده واکنشهای منفی یکی دو چهره به این اقدام را هم ناقض پرسشگری دانسته ولی نتوانسته همسویی پرسشهای خود و هم طیفانش با ادعای پرویز ثابتی را توجیه کند!؟

قبل از آن که نواصولگرایانی دیگر پیدا شوند و با حمایت از فیلم “…تختی”  بر خودکشی تختی تاکید کنند باید چند پرسش کلیدی را خدمتشان عرض کنیم:

اول. آقایان! اگر اندکی هوش دارید در دورانی که “من و تو” با تونل زمان و یک سری تصاویر گزینش شده از دوران پرشکوه پهلوی میگوید، بهتر نیست شما وجوهی نادیده از جنایتهای ساواک را نشان دهید تا ناقض شعارهای خود و پدرانتان نباشد؟؟

دوم. آقایان! اگر فقط یک ژورنالیست بابصیرت در اتاق فکرتان بود، حتی به قیمت خراب کردن جبهه ملی، آب در گلدان ساواک میریختید؟؟

سوم. آقایان! وقتی حتی یکی مثل بهنوش طباطبایی- که خودش در فیلم با تاکید موکد بر خودکشی تختی بازی کرده و همچون مدیوم ارواح، در رونمایی فیلم هم روح علی حاتمی را حس کرده(!!)-حالا خودش منتقد شمایی شده که درباره خودکشی تختی قصه می سرایید و البته حواسش به این نیست که او که تخم لق را زودتر شکست باید بیش از بقیه پاسخگو باشد، شما چه می گویید؟؟

چهارم. آقایان! به فرض صحت ادعای پرسشگری، چرا پرسشگری را از خودکشی تختی و ربطش با اتاق خواب ایشان آغاز میکنید؟ چرا درباره مبارزات سیاسی تختی و نقش این مبارزات در سرانجامش طرح پرسش نمی کنید؟ آیا اگر یکی پیدا شود و برای پرسشگری درباره شما پیرامون مختصات اتاق خوابتان فانتزی سازی کند خرسند خواهید شد؟ کجای این گونه پرسشگری انطباق دارد با حدیث نبوی “اذکرو محاسن موتاکم”؟؟