1

یک کارگردان سینما متذکر شد⇐از حوزه تنها یک تابلو مانده!/چرا حوزه پشت فیلم ضدملکه‌اش نایستاد؟؟

سینماروزان: تغییر و تحول در حوزه هنری، جدایی محسن مومنی‌شریف و سپردن ریاست حوزه هنری به آقازاده یک وزیر دولت اول اصلاحات با واکنش‌ها و اظهارنظرات مختلفی روبرو شده؛ برخی این تغییرات را مثبت دیده‌اند و برخی نیز خواستار تغییر کارکرد حوزه هنری در روزگار جدید شده‌اند.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما با اشاره به زوال حوزه هنری به فرهیختگان گفت: در حال حاضر از حوزه هنری تنها یک تابلو مانده که اگر همان تابلو را هم برداری، هیچ‌گاه متوجه نمی‌شوی که این شکل مدیریت و مسیر، در امتداد آن حوزه هنری آرمانی بود.

شاه‌حسینی با اشاره به بلاتکلیفی فیلم ضدملکه حوزه گفت: من دو سال پیش یک فیلم خوب از حوزه هنری دیدم به اسم «دیدن این فیلم جرم نیست». فیلم خیلی خوبی بود که هنوز هم از خاطره تماشای آن کیف می‌کنم، چون اندیشه‌ داشت، ولی در کمال تاسف، حوزه هنری حتی پشت فیلم ضدملکه خودش نایستاد و به آن هم رحم نکرد.

این کارگردان تاکید کرد: اول که فیلم مذکور را دیدم کمی امیدوار شدم که اتفاقاتی مثبت در حوزه رخ داده اما بعد که بی تفاوتی به اکران فیلم را دیدم حس کردم که تولید فیلم، اتفاقی بوده. حوزه‌ای که در این مقطع باید از این دست فیلم‌ها بسازد، ببینید تا چه اندازه منفعل است و حتی فیلم خوبش را اکران نکرده‌!