1

“سه روز دركرمانشاه”؛ حكايت مافيايي خطرناكتر از “ب-ز”!

سینماژورنال: در همه سالهای اخیر سینماگران بسیاری درباره وجود مافیا در اکران فیلمهای سینمای ایران حرف زده‌اند و البته که برای این مافیا و دستهای پشت پرده ای که به اکران سمت و سوی خاصی می‌دهد صفات متفاوتی هم به کار برده اند.

به گزارش سینماژورنال در یک مورد تازه یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران به نام احمد رمضان‌زاده که فیلمش “حکایت عاشقی” به دلایل مختلف هم با محدودیت تعداد سالن روبرو است و هم با ممنوعیت پخش تیزر با نگارش متنی اجتماعی به گلایه از مناسبات اکران پرداخته است.

این کارگردان در متن اجتماعی خود با اشاره به اتفاقی غریب که در اکران “حکایت عاشقی” در کرمانشاه رخ داده است از این گفته که مافیای اکران دست “ب.ز” را از پشت بسته است؛ به نظر می رسد در اینجا منظور از “ب.ز” همان بابک زنجانی مفسد اقتصادی باشد!

رمضان زاده نوشته است: “حکایت عاشقی” به تازگی و بعد از مدتها چانه زنی توانسته بود در شهر کرمانشاه روی پرده برود اما عجیب است که تنها سه روز بعد از آغاز اکران و علیرغم اقبال بالای مخاطبان و تخصیص سانس فوق العاده، جلوی نمایش آن را گرفتند و بجایش فیلمی را روی پرده فرستادند که بعد از دو ماه اکران در شهرستانها حتی یک سانس فوق العاده هم نداشته است.

این کارگردان ادامه داده است: جالب است که “حکایت عاشقی” نه فقط دلاوریهای کردان را روایت می کند بلکه دو تن از بازیگران اصلی ما یعنی بهمن زرین پور و حسین بشتام هم کرمانشاهی هستند. در هفته های اخیر مرتب از ب.ز و سوءاستفاده هایش شنیده‌ایم ولی شرایط اکران مرا به این نتیجه رساند که مافیای اکران دست “ب.ز” را از پشت بسته است.

به گزارش سینماژورنال “حکایت عاشقی” که از حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، شیلان رحمانی، بهمن زرین پور، قطب الدین صادقی و شوآن عطوف سود می برد داستان عشق یک عکاس فارس به دختری کرد را در بحبوحه یک فاجعه تاریخی روایت می کند.

مسعود جعفری جوزانی تهیه کننده این فیلم است و جوزان فیلم پخش آن را برعهده دارد.