1

یک کارگردان ارزشی‌ساز⇐ نگران فروش نیستم چون فیلم‌ام با بودجه دولتی تولید شده!!

سینماژورنال: “ايستاده در غبار” محصول سازمان ارزشی اوج قرار بود در اکران دوم نوروز روي پرده سينماها برود اما فیلم در این موعد اکران نشد و اخیرا هم حبيب‌ا.. والي‌نژاد، تهيه‌كننده اش ادعا کرد اعلام اولیه زمان اکران و سپس تعلیق در آن طراحی خودش بوده است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال زمانی که اعلام شد “ایستاده در غبار” در نیمه اردیبهشت اکران می شود، بسیاری گمان می کردند به مانند برخی از فیلمهایی که با سرمایه های ارگانی تولید می شوند برای کمک به فروش اثر بلیتهای ارگانی هم توزیع شود. البته که فیلم در موعد مقرر روی پرده نرفت که درستی این گمان سنجیده شود.

با این حال محمدحسین مهدویان در تازه ترین گفتگویش با “اعتماد” از بی علاقگی به توزیع بلیتهای ارگانی سخن گفته است چراکه فیلم با بودجه دولتی توزیع شده و دغدغه مالی در میان نیست.

محمدحسين مهدويان با اشاره به اينكه يكي از خوش‌بيني‌هاي من اين است كه فيلم ما در هر فصلي كه اكران شود، مخاطب مورد علاقه، دنبالش مي‌كند توضيح داد: اين مسأله درباره يك فيلم كمدي چندان صدق نمي‌كند. يعني بايد شرايط اكران تا اندازه زيادي براي برخي فيلم‌ها مهيا باشد.  معتقدم وقتي فيلمي با بودجه دولتي ساخته مي‌شود نگران فروش خود در گيشه نيست. چه دليلي دارد با استفاده از روش‌هاي غيرمتعارف مخاطب را به سينما بكشانيم وقتي دغدغه مالي در ميان نيست.

این کارگردان جوان خاطرنشان ساخت: “ايستاده در غبار” هر اندازه در گيشه با اقبال عمومي مواجه شد، آن را مي‌پذيرم و ترجيح مي‌دهم به شيوه طبيعي درآمدزايي كند. من به شخصه تمايلي به فروش فيلمم از روش‌هايي چون پخش بليت در ميان ارگان‌هاي دولتي و خصوصي ندارم. كارگرداني كه با بودجه دولتي فيلم مي‌سازد و از طرفي به فروش غيرمتعارف اعتقاد دارد، دنبال  ژست گرفتن در رسانه‌هاست.