1

یک پخش‌کننده سینما متذکر شد⇐باید شرایط مناسب برای اکران نوروزی فراهم شود تا صاحبان آثار، راضی به اکران شوند!/تا ستاد کرونا، اجازه اکران نوروزی ندهد نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی جامعی برای اکران داشت!/باید شرایط ویژه با ضمانت اجرایی ستاد کرونا برای اکران نوروزی در نظر گرفته شود

سینماروزان/پرستو فرهادی: یک پخش‌کننده سینما شرط لازم برای اکران نوروز را ایجاد رضایت صاحبان آثار دانست و بر این امر تاکید کرد که بدون رضایت ستاد کرونا برای اکران نوروزی، امکان هیچ برنامه ریزی وجود ندارد.

امیرحسین حیدری مدیر موسسه نمایش گستران به خبرگزاری ایسنا گفت: فیلم‌هایی که اسامی‌شان به عنوان فیلم‌های اکران نوروزی مطرح شده قطعی نیست چون همه چیز فعلا در حد یک پیشنهاد بوده است.

حیدری تاکید کرد: ما اخیرا در جلسه‌ای بررسی کردیم که اگر بخواهیم اکران نوروزی خوبی داشته باشیم، باید شرایط آن مهیا شود تا صاحبان آثار راضی به اکران شوند. این شرایط خاص باید طی جلساتی بررسی شوند تا پخش‌کننده‌ها بر همان اساس صاحبان فیلم‌ها را برای اکران آثار شان در نوروز ۱۴۰۰ راضی کنند.

او اضافه کرد: ما می‌خواهیم فرمولی را برای اکران طراحی کنیم و این کار به یک سری مذاکره احتیاج دارد و باید در روزهای آینده با شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و همین طور با مدیران سازمان سینمایی جلسه داشته باشیم تا ببینیم شرایط را چطور می‌توان پیش برد. باید ستاد کرونا اجازه اکران نوروزی بدهد و سینماها در آن مقطع پابرجا باشند تا فیلم‌های خوبی را نمایش دهیم. تا ستاد کرونا اجازه اکران نوروزی ندهد و ندانیم ظرف دو ماه آینده سینماها باز است نمیتوان هیچ برنامه‌ریزی جامعی برای اکران نوروزی داشت چون اگر نتوان وضعیت ادامه بازگشایی سینماها را پیش بینی کرد در آن صورت ریسک روی پرده فرستادن فیلم جدید به شدت بالا میرود چون ممکن است بلافاصله بعد از اکران، سینماها مجددا بسته شوند.

وی خاطرنشان کرد : آنچه ما به دنبال آن هستیم تا آماده کنیم و پیشنهاد بدهیم ، مغایرتی با آیین‌نامه اکران ندارد ولی معتقدیم باید شرایط ویژه با ضمانت اجرایی ستاد کرونا برای اکران نوروزی در نظر گرفته شود. تلاش ما پخش‌کننده‌ها این است که به سازمان سینمایی کمک کنیم تا با ایجاد شرایطی، صاحبان فیلم‌ها به اکران ترغیب شوند و به این ترتیب باری از روی دوش سینما برداریم.