1

یک فتوا درباره اصرار بر برگزاری جشنواره‌های پرهزینه در دوران شیوع کرونا⇐شرعا حرام است!!

سینماروزان/سیدمجید حسینی: جشنواره کن برای دومین سال پیاپی به‌دلیل جلوگیری از اشاعه کرونا، تعطیل شده، جشنواره برلین هم آنلاین شده و بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی تعطیل شده‌اند ولی در ایران از جشنواره مقاومت تا کودک و حقیقت و کوتاه و ورزشی و فجر حتی درون کرونا برگزار می‌شوند.

رسانه سینماپرس در تحلیلی بر اصرار بر برگزاری جشنواره‌های مختلف در یک سال کرونایی اخیر، برگزاری جشنواره‌های پرهزینه را شرعا حرام دانسته است!

سینماپرس نوشت: چندی قبل یکی از مدیران سینمایی کشور که اتفاقا سهم بسزایی در برگزاری جشنواره‌های سینمایی کشور عهده‌دار است از منتقدان برگزاری جشنواره گله نموده و ایشان را به نادانی محکوم کرده بودند با این استدلال که بودجه جشنواره‌ها اگر خرج نشود می‌بایست به صندوق دولت بازگردانده شود.

این رسانه ادامه داد: سوای نظر از غلط بودن چنین ادعایی با موازین بودجه‌بندی و اختیارات نهادهای اجرایی کشور برای درخواست صرف اعتبارات در محل‌های موازی و هم‌راستا می‌بایست این برادر بزرگوار و جمیع مدیران اجرایی در نظام جمهوری اسلامی را به تقوا سفارش نمود. آقایان مگر تصور نموده‌اند که بودجه‌های فرهنگی کشور میراث پدری ایشان است و یا آنکه گمان می‌کنند که به ضیافت دعوت شده‌اند که اگر نخورند دیگران می‌خورند! 

این رسانه سینمایی تاکید کرد: ریال به ریال بودجه کشور بیت‌المال ملت ایران است که می‌بایست روز قیامت برای صرف آن پاسخگو بود. پس اگر ادعای مسلمانی داریم صرف چنین بودجه‌هایی در صورتی که می‌دانیم عایدی محسوسی برای جامعه ندارد شرعا حرام است.