1

یک عضو هیات مدیره انجمن سینماداران مدعی شد⇐صندوق اعتباری هنر همان ده میلیون وام مصوب سازمان را هم به همه سینماداران نمی‌دهد!

سینماروزان: ادامه تعطیلی سینماها مشکلات متعددی را برای سینماداران و به‌خصوص سینماداران دور از مرکز ایجاد کرده است.

مدتها قبل سازمان سینمایی دستور پرداخت وام ده میلیونی به سینماداران برای حل مشکلات را داد ولی یک عضو هیات مدیره انجمن سینماداران مدعی شده همین وام را هم به خیلیها نداده‌اند.

شهرام مهرآسا عضو هیات مدیره انجمن سینماداران کشور با اشاره به اوضاع پیش‌روی سینماداران به ایسنا گفت: حدود چهار ماه است که سینماها تعطیل شده‌اند، اما فکر جدی برای بهبود وضعیت سینماداران نمی‌شود.‌ پیش‌تر حرف از حمایت مالی و وام ۱۰ میلیون تومانی برای هر پرده بود که متاسفانه همان را هم نتوانستیم بگیریم.

این سینمادار که مدیریت سینما کیهان درود را برعهده دارد ادامه داد: همان زمانی که پرداخت وام‌ ۱۰ میلیونی اعلام شد در هیئت مدیره انجمن بحث کردیم که این رقم بسیار کم است و کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، چون هر سینما حداقل ۵ نفر پرسنل دارد و جای سوال بود که با حقوق دست کم دو میلیون تومان چه کاری می‌شود با این ۱۰ میلیون انجام داد؟ حتی پیشنهاد دادیم که لااقل وام بلاعوض پرداخت شود ولی متاسفانه هیچ گونه توجهی نشد.

این عضو هیات مدیره سینماداران تاکید کرد: همین اعطای وام هم با اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفت و ابتدا خیلی از سینماداران اصلا خبر نداشتند، اما بعد هم که پیگیری کردند با این جمله از صندوق اعتباری (هنر) مواجه شدند که بودجه برای پرداخت چنین وامی ندارند!!! خود من درخواست کردم، خیلی از همکاران دیگرم از جمله در گرمسار و الیگودرز پیگیری کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد. فقط عده کمی توانستند این وام را بگیرند که برخی از آن‌ها هم بهره بردار سینما بودند. چرا وام را بدون بوروکراسی و صرفا با دریافت اطلاعات از انجمن سینماداران به همه سینماداران نمی‌دهند؟؟

مهرآسا ادامه داد: علاوه بر این‌ها گویا پروسه گرفتن این وام هم دردسر خیلی زیادی دارد چون یکی از همکاران ما در استان تهران توضیح میداد که برای وام چند پرده، آنقدر رفته و آمده و آنقدر اذیت شده که در نهایت توانسته این پول را بگیرد. هر چند این رقم واقعا جوابگوی مشکلات و هزینه‌ها نیست.