1

دفاع دختر جوان از پدرِ متهم به اختلاس در دانشگاه شهیدبهشتی

سینماژورنال: کندوکاو در حیطه های مختلف اجتماع اطرافمان هرازگاه ما را در برابر تصاویری قرار میدهد که به شدت زمینه سینمایی شدن دارند.

تصاویری که فقط کافیست یک سناریست کاربلد آنها را به فیلمنامه بدل کرده و کارگردانی هم پیدا شود تا سناریو را به فیلم بدل کند تا شاید اتفاقی مثبت در سینمای پر از تکرار ما رخ دهد.

به گزارش سینماژورنال از جمله این سکانسهای سینمایی در گفتگوی تفصیلی سیدمحمد آسوده مدیرعامل اسبق بیمه ایران با زهرا مهدور در “شرق” پیداست.

آسوده که در دولت نهم به اتهام اختلاس از کار برکنار شد و بعدها از این اتهام مبرا گشت در این گفتگو در کنار مصائب و مشکلات دراماتیکی که به واسطه آن اتهام نصیبش شده حرف زده به ذکر خاطره ای هم از فرزند دخترش پرداخته است.

دختری که به واسطه اعتمادی که به پدر داشته وقتی از سوی استاد دانشگاهش، بی حرمتی به پدر را می بیند تاب نیاورده و اعتراض می کند.

دخترم در دفاع از من بلند شد و گفت این حرفها درباره پدرم صحت ندارد

سیدمحمد آسوده در این باره بیان می کند: {‌ماجرای برکناری من با آن اتهام سنگین} بیشتر از من به بیمه ایران و نظام مدیریتی کشور لطمه زد. یکی از بدترین خاطرات تلخ من این بود که آن زمان دختر من در دانشگاه شهیدبهشتی دانشجوی رشته پزشکی بود.

به گزارش سینماژورنال وی ادامه می دهد: چندروز بعد از داستان برکناری من، یکی از استادان ایشان سر کلاس درس به مساله سوءاستفاده در بیمه ایران اشاره کرده و هیات‌مدیره بیمه ایران را زیر سوال برده بودند. آنقدر به دختر من در آن لحظه سخت می‌گذرد که در دفاع از من بلند می‌شود و می‌گوید آن کسی که شما درباره آن صحبت می‌کنید، پدر من است و این حرف‌ها درباره ایشان صحت ندارد.

حتی در برخورد کاسبهای محل کوچکترین تغییری ندیدم

این مدیر سابق درباره رفتار آشنایان بعد از ماجرای برکناری اش اظهار می دارد: برخورد هیچ‌کس از دوستان و آشنایان با من تغییر نکرد، حتی در کاسب‌های محلمان کوچک‌ترین تغییر حالتی ندیدم. در تمامی اطرافیان و همکاران کوچک‌ترین حالتی که احساس کنم حرف‌های مرا باور ندارند یا کوچک‌ترین بخشی از اتهامات اعلام‌شده را باور کرده‌اند، مشاهده نکردم. همه آنهایی که من را می‌شناختند، هرجا رفتند، گفتند همه حرف‌هایی که پشت‌سر آسوده می‌زنند، دروغ است.

به هنگام برکناری موجودی حساب بانکی ام 20 میلیون تومان بود

سیدمحمد آسوده بعد از برکناری اش به اتهام سوء استفاده از امکانات دولتی، نامه ای را خطاب به رییس جمهور وقت محمود احمدی نژاد نوشته و در آن لیست داراییهایش را هم می آورد. خودش در این باره بیان می دارد: در نامه ام به احمدی نژاد صورت دقیق و کامل دارایی‌های خود و همسرم را قبل و بعد از تصدی مسوولیت در بیمه ایران اعلام کردم. همین الان هم خیلی از مدیران جرات نمی‌کنند اطلاعات مالی خودشان را آن‌طور که من به آقای احمدی‌نژاد دادم، بنویسند.

وی می افزاید: من حتی تعدادی سکه و مقداری ارز که در خانه داشتیم را لیست کردم و موجودی حساب بانکی خودم را که حدود ٢٠میلیون‌تومان بود اعلام کردم.