1

یک سکانس سینمایی⇐کرباسچی درباره کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶: در جايگاهي نیستند كه بتوانند كاري از پيش ببرند

سینماژورنال: در فاصله کمتر از یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 96 بیش از هر چیز این اظهارنظرات مختلف درباره حضور یا عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات و البته بررسی دوقطبی روحانی-احمدی‌نژاد در آن انتخابات است که در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش سینماژورنال شاید اگر کارگردانانی علاقمند به سیاست داشته باشیم از همین اظهارنظرات مطروحه هم بتوانند سکانسهای سینمایی ماندگاری خلق کنند.

غلامحسین کرباسچی شهردار تهران در زمان دولت کارگزاران و دبیرکل فعلی حزب کارگزاران از تازه ترین چهره هایی است که در گفتگو با “اعتماد” پاسخگوی پرسشی درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات 96 بوده است.

جالب است که کرباسچی که در انتخابات 88 از حامیان کروبی بود و البته کاندیدای موردنظرش شکست سختی در انتخابات خورد از این گفته که احمدی نژاد در جایگاهی نیست که بتواند در انتخابات آینده کاری از پیش ببرد.

متن گفتگوی کرباسچی در این باره را بخوانید:

فكر مي‌كنيد با مجموعه فعاليت‌هايي كه احمدي‌نژاد دارد چقدر مي‌تواند رقيب جدي براي روحاني محسوب شود؟
همان‌طور كه هميشه گفته‌ام منهاي نهادهاي حاكميتي و نيروهايي كه مي‌توانند در اين زمينه‌ها نقشي بازي كنند، مجموعه اين افراد و نيروهاي‌شان را چندان موثر و توانمند براي اينكه بتوانند حركتي را ايجاد كنند نمي‌بينم. به نظرم نيروهاي ارزشي جامعه و نيروهاي حاكميتي بايد فكر كنند ديگر از يك تجربه شكست خورده در مسائل مهم و كلان كشور نبايد استفاده كنند.

فكر مي‌كنيد امكان بازگشت احمدي‌نژاد نيست يا اگر بازگردد استقبالي از او نمي‌شود؟
اول اينكه بنده اينها را جدي نمي‌بينم. تحركات اينها در واقع موانع ذهني وتبليغاتي است كه مي‌خواهند براي دولت ايجاد كنند. خودشان را هم در چنين جايگاهي نمي‌بينم كه بتوانند كاري از پيش ببرند. برخوردهايي كه در جامعه مي‌شود و عكس‌العمل‌هايي كه از مردم ديده مي‌شود هم نشان‌دهنده استقبال سرد مردم از اينها است.

محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد