1

یک تهیه کننده قدیمی: بهمن مفید آن قدر مورد آزار و اذیت قرار گرفت که به آلزایمر دچار شد

سینماژورنال: بعد از ایرج قادری، سعید راد و بهمن مفید که دو نفر اول به صورت کامل و سومی ناقص به جریان سینمای بعد از انقلاب پیوستند این روزها ناصر ملک مطیعی هم با “نقش نگار” بازگشت سینمایی خود را تجربه می کند.

به گزارش سینماژورنال بازگشت ملک مطیعی اما با ممنوعیتهای مختلفی روبرو شده؛ از ممنوعیت پخش تیزرهای فیلم گرفته تا ممنوعیت حضور ناصر ملک مطیعی در مراسم رونمایی و حتی استفاده از تصویر او در تبلیغات سردرسینماها.

این ممنوعیتها سبب ساز نگرانی پخش کننده “نقش نگار” شده است که در گفتگویی به طور تلویحی هشدار داده است که مبادا سرنوشت ناصر هم به سرنوشت بهمن مفید دچار شود که بعد از پایین کشیدن “سرود تولد” دچار ناراحتی شد و در نهایت به آلزایمر دچار گشت.

داریوش بابائیان تهیه کننده و مدیر پخش “شکوفا فیلم” و پخش کننده فیلم سینمایی”نقش نگار” در رابطه با حضور مجدد ناصر ملک مطیعی در سینما به “برنا” اظهار داشته است: بیشتر برای جامعه هنر خوشحال هستم‌ چراکه سینماگران از نقش آفرینی مجدد وی در سینما دچار شور و شعف خاصی شدند و انگار باید شرایط بازی برای پیشکسوتان قدیمی را بیشتر مهیا کنیم.

وی سپس با اشاره به بازگش ناقص بهمن مفید به سینما با “سرود تولد” اضافه کرده است: بهمن مفید پس از اینکه مجدد مقابل دوربین قرار گرفت، آنقدر مورد اذیت و آذر گرفت که به بیماری آلزایمر دچار شد لذا واقعا نگاه ویژه ای باید برای بازیگران پیشکسوت قائل بود. بزرگان نظام هم در سخنرانی های گذشته خودشان اعلام کردند که هر هنرمندی که از کشور خارج شده اگر به ایران بازگردد برای ما قابل احترام است.

این تهیه کننده تشریح کرد: امیدوارم برخی از مدیران نگاه‌های اغراق آمیز خود را کنار بگذارند‌ و مسئولان نظام حتی عرصه فعالیت را برای بازیگرانی که خارج از کشور هستند فراهم کنند، این مسئله نباید توسط تصمیم گیرندگان نادیده گرفته شود.

وی افزود: هرچند نسل فعلی آنچنان شناخت خوبی از ناصر ملک مطیعی ندارد، اما باید این بازیگران هم به کار گرفته شوند و مردم به تماشا بازی بنشینند.