1

یک بازیگر پیشکسوت با مخاطب قرار دادن سرپرست تازه سازمان سینمایی گفت⇐آقای انتظامی! همه را به یک چشم ببینید و بساط اعطای وامهای کلان به عده ای معدود را جمع کنید!/آقای انتظامی! با مافیایی که اکران را در چنبره خود گرفته مقابله کنید/آقای انتظامی! بساط فاسد لابی گران کاسبکار را جمع کنید

سینماروزان: حضور حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی قاعدتا دامنه انتظارات انباشت شده سینماگران در سالیان مختلف را به سمت وی سوق میدهد و اینکه انتظامی بتواند این انتظارات را پاسخ دهد یا خیر مشخص نیست.

حبيب دهقان نسب بازیگر قدیمی در خصوص انتصاب حسين انتظامي و الويت هاي پيش روي اين مدير به “جوان آنلاین” گفت: من به عنوان يك هنرمند از حسین انتظامي درخواست مي كنم تا هر چه سريع تر نسبت به حل مسائل و مشكلات سينماي ايران اقدام كنند.

اين بازيگر در پاسخ به اين سؤال كه به نظر شما اولويت آقاي انتظامي در رفع مشكلات و معضلات سينماي ايران چه چيزي بايد باشد اظهار داشت: معتقدم امروز سينماي كشور ما با مشكلات بيشماري مواجه است. يكي ديگر از معضلات سينما به اعتقاد من معضل اكران است. متاسفانه برخي از طريق لابي گري مي آيند و بدين وسيله در پي نيل به اهداف خود هستند و در آخر هم فيلم هاي خودشان را در بهترين سينماها و بيشترين سينماها اكران مي كنند و برعكس عده اي ديگر هم ساليان سال بايد به انتظار اكران فيلم شان بنشينند.

به گفته اين هنرمند، اكنون بي عدالتي در سينما و در بحث اكران فيلم ها بيداد مي كند و باید با مافیایی که اکران را در چنبره خود گرفته مقابله شود. دهقان نسب گفت: اولويت مهم ديگر انتظامي برچيدن بساط و سيستم فاسد لابي گران کاسبکار و ايجاد عدالت در پخش و اكران فيلم ها باشد. ايشان بايد همه را به يك چشم ببينند و از نظر وي عده اي عزيزكرده نباشند!

حبيب دهقان نسب در خاتمه تاكيد کرد: بهتر است هر چه سريع تر اقداماتي توسط انتظامي انجام شود تا جلوي اكران و نمايش فيلم هاي سخيف و مبتذل گرفته شده و در مقابل به فيلم هاي ارزشمندي كه حرف براي گفتن به مخاطب دارند، ‌بها داده شود. فيلم هاي مفيد و كاربردي كه در آنها تلاش شده است تا به آگاهي هر چه بيشتر مردم كمك شود. هر كس هم به جاي حسین انتظامي بود بايد به عنوان سكاندار امور سازمان سينمايي، اينها را در اولويت قرار مي داد. واگذاري وام به فيلمسازان با عدالت هر چه تمام انجام شود. اينكه وامها به فيلمسازان عادلانه باشد و تلاش شود تا به عده اي معدود وام هاي كلان داده نشود و به عده اي ديگر نگويند شما در اولويت سازمان نيستيد.