1

یک اقدام عاقلانه⇐کناره‌گیری مجری برنامه سینمایی شبکه ۴

سینماژورنال: در حالی که در روزهای اخیر انتقادات بسیاری به هر دو برنامه سینمایی تلویزیون که از شبکه های 3 و 4 روی آنتن می روند وارد شده است مجری برنامه سینمایی شبکه 4 از سمت خود کناره گرفت.

به گزارش سینماژورنال علیرضا شجاع نوری مجری برنامه “سینمای ایران” شبکه چهار که حین مدت حضورش در این برنامه نتوانسته بود چنان که باید شرایط تبدیل این برنامه به یک ژورنال تصویری دست اول را فراهم آورد از اجرای این برنامه استعفاء داد.

وی که جزو تیم 27 نفره مدیران، معاونان و مشاوران بین الملل فجر هم بود با اعلام خبر کناره‌گیری اش به “مهر” گفت: من یکشنبه دوم خرداد ماه به مدیر محترم گروه ادب و هنر شبکه چهار اعلام کردم که دیگر با این برنامه همکاری نخواهم داشت.

شجاع نوری درباره دلایل این تصمیم تصریح کرد: با وجود جلسات و گفتگوهای متعددی که در شروع همکاریم با برنامه برای شکل گیری روند آن صورت گرفت، هرچه بیشتر پیش رفتیم اختلاف نوع نگاه من و تلویزیون به سینما فاصله دارتر شد و این مشکل به گونه ای بود که ساختار و محتوای برنامه را متاثر می کرد و در نهایت مرا به این نتیجه رساند که نخواهم توانست آنطور که در شأن من و بینندگان برنامه است (که هواداران سینمای ایران هم هستند) موفقیت و عزت سینمای ایران را چه در داخل و چه در خارج از کشور انعکاس دهم به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر با این برنامه همکاری نداشته باشم تا این برنامه با رویکردی که دارد به راه خود ادامه دهد.

عاقبتی که قابل پیش بینی بود

به گزارش سینماژورنال اقدام شجاع نوری در استعفا از اجرای برنامه ای سینمایی که در هفته های اخیر به شدت کلیشه‌زده شده بود می‌تواند اقدامی منطقی تلقی شود بخصوص که بخشی از این کلیشه‌زدگی برآمده از به‌روز نبودن مجری این برنامه بود که برخی اوقات حتی خبر از آن نداشت کارگردانی که برای گفتگو دعوتش کرده فیلمش روی پرده است یا نه.

اجرای ژورنالهای تصویری مانند “سینمای ایران” در کنار تسلط بر فن اجرا نیاز دارد به تجربیات ژورنالیستی که شجاع نوری در این حیطه جز سابقه ای کوتاه در دهه 60 و حضور در خبرگزاری دولتی ایرنا، تجربه ای کسب نکرده بود و همین کم تجربگی بود که برنامه “سینمای ایران” را به برنامه ای کم اثر و خنثی بدل کرد که بود و نبودش تفاوتی نداشت.