1

ادعای یکی از اعضای هیأت داوران پرحاشیه جشنواره سی و پنجم فجر⇐بستن خانه سینما باعث شد سینما منزلت و احترام تازه‌ای در میان اقشار مختلف جامعه پیدا کند!!!

سینماروزان: وقتی محمدرضا هنرمند بعد از یک دهه و نیم بیکاری در سینما به عنوان داور جشنواره سی و پنجم فجر معرفی شد فکرش را هم نمی کرد که انتخابهای او و دیگر همکارانش در هیأت داوران در اعلام فهرست کاندیداها و بعد برخی جوایز با انتقادات شدید مخاطبان روبرو شد.

به گزارش سینماروزان هنرمند که در یکی دو سال اخیر به دنبال فراهم آوردن شرایط تولید فیلمی به نام «خرمگس» بوده و به نتیجه نرسیده در بخشی از گفتگویی تفصیلی که با «شرق» داشته یکی از دلایل رونق این سالهای سینما را بستن خانه سینما دانسته است.

محمدرضا هنرمند که از جمله برآمدگان از حوزه هنری است می گوید: بسته‌شدن خانه سینما و تلاش گسترده جامعه سینمایی برای بازگشایی آن باعث شد سینما یکی از موضوعات قابل بحث و مورد توجه عموم مردم و مسئولان شود چون اساسا مردم ما کنجکاو هستند، حتی اگر موضوعی كه برایش به سختی کندوکاو می‌کنند، کوچک‌ترین ارتباطی با زندگی‌شان نداشته باشد.

کارگردان «مرد عوضی» و «مومیایی3» ادامه می دهد: به خاطر دارم در آن دوران همه‌جا صحبت از خانه سینما و کنجکاوی برای یافتن علت بسته‌شدن آن بود. از داخل تاکسی‌ها تا مطب دکترها، تقریبا همه جا موضوع صحبت شده بود. به نظر من این اتفاق به طور ناخواسته، باعث شد سینما منزلت و احترام تازه‌ای در میان اقشار مختلف جامعه پیدا کند.