1

“گیتا”؛ یک ساعت تأخیر برای نمایش اثری که یادآور تله‌فیلمهای روزگار ضرغامی بود…

سینماژورنال: بی نظمی های شکل گرفته در جریان نمایش فیلمها در کاخ جشنواره که هر سال بعد از گذشت یکی دو روز از جشنواره آغاز می شد امسال از همان روز اول آغاز شد.

به گزارش سینماژورنال مهمترین بی نظمی مربوط می شد به نمایش فیلم “گیتا”ی مسعود مددی با بازی مریلا زارعی. در حالی که بنا بود این فیلم رأس ساعت 18.30 روز اول در کاخ جشنواره به نمایش درآید اما بعد از نیم ساعت ازدحام جمعیت در برابر ورودیهای سالن نمایش اعلام شد این فیلم در روز اول به نمایش درنخواهد آمد.

اما این پایان کار نبود چراکه درست نیم ساعت بعد از اعلام تعویق اکران “گیتا” اعلام شد که مخاطبان برای تماشای فیلم به سالنها مراجعه کنند!!!

اینکه در فاصله نیم ساعت یک بار از حذف اکران فیلم به دلیل نقص فنی سخن گفته شد و بار دیگر از اکران فیلم مطمئنا جزو عجایب ماندگار کاخ جشنواره است.

حس کلافگی مخاطب به دلیل توقفهای پیاپی

“گیتا” اما به هنگام نمایش هم با توقف مرتب تصویر مواجه می شد و شرایطی را فراهم می کرد که مخاطبان حین نمایش فیلم مدام حس کلافگی داشته باشند.

این را بگذارید کنار ساختار روایی تکراری و فاقد استانداردهای سینمایی بودن “گیتا” تا متوجه شوید مخاطبان چه وضعیتی را تجربه کرده اند.

“گیتا” هرچند ایده بدی نداشت اما اجرای نادرست این ایده و متکی کردن درام بر اتفاقاتی که بناست به ترتیب پشت سر هم رخ دهند تا داستان را پیش ببرند موجب شد مخاطبان نتوانند چنان که باید با فیلم ارتباط بگیرند.

یادآور تله فیلمهای روزگار ضرغامی

گریمهای اگزجره دو بازیگر مرد کار یعنی حمیدرضا آذرنگ و نادر فلاح و البته بازی های بیش از حد تصنعی مریلا زارعی و آذرنگ در لحظات بحرانی اثر نیز به شدت به فیلم لطمه زده بود.

قابهایی که مسعود مددی کارگردان اثر برای پیشبرد درام درنظر گرفته بود نیز اغلب فاقد استانداردهای سینایی بودند و بیشتر یادآور تله فیلمهایی بودند که در زمان مدیریت عزت ا.. ضرغامی به کرات در رسانه ملی تولید می شدند.