1

گواه جداافتادگی رسانه ملی از مطلوب مخاطبان؟⇐اعلام فهرست محصولات سینمایی خریداری شده برای پخش در نوروز بدون حضور فیلمهای پرفروش سالیان اخیر+با حضور محصولات ارگانی متعدد و البته حضور گرم(!؟) ۳ فیلم از تهیه‌کننده مطبوع(!) شهردار سابق!

سینماروزان: محمدمهدی یادگاری مدیر اداره کل تأمین برنامه‌های خارجی سیما فهرست تازه‌ترین فیلمهای سینمایی که سیما حق پخش تلویزیونی آنها را دریافت کرده اعلام کرد.

به گزارش سینماروزان امسال حق پخش شانزده فیلم سینمایی دریافت شده که فارغ از غلبه آثار ارگانی در آن، حضور پرشمار فیلمهای شکست‌خورده در اکران و همچنین حضور هر 3 فیلم اخیر تهیه کننده فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» از نزدیکان شهردار سابق در این فهرست جلب توجه میکند.

تهیه کننده «ماجرای نیمروز» به جز این فیلم 3ارگانی با دو فیلم «سیانور» و «خانه ای در خیابان چهل و یکم» در این فهرست حضور دارد.

فیلمهای «ویلاییها» و «دریاچه ماهی» از محصولات مشارکتی سالیان اخیر فارابی که این دومی فروش اکرانش به 30میلیون هم نرسید از دیگر آثار حاضر در این فهرستند. فیلمهای کم فروش «اروند»، «آزادی مشروط»، «اشنوگل»، «گمیجی»، «گیتا» و «مرگ ماهی» دیگر آثار حاضر در فهرستند. عناوین درام تاریخی «یتیم خانه ایران» با فروشی کمتر از 2میلیارد و فیلم دوارگانی «نفس» که با حمایت نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان و فارابی تولید شده و علیرغم تبلیغات فراوان در اکران فروشش به زحمت به 1.5میلیارد رسید نیز در این فهرست به چشم میخورد.

پرمخاطب ترین فیلمهای حاضر در این فهرست «برادرم خسرو» و «بیست و یک روز بعد» و «قهرمانان کوچک» بوده اند که همگی فروش هایی در حدود 2میلیارد داشته‌اند.

جالب و در عین حال عجیب اینکه هیچ کدام از آثار پرفروش سالهای اخیر سینمای ایران از کمدیهایی مثل «سالوادور…» و «نهنگ عنبر» و «ایران برگر» و «طبقه حساس» تا ملودرامهایی مثل «کوچه بی نام» و «فروشنده» و «رخ دیوانه» و «دوران عاشقی» جایی در سبد پخش رسانه ملی ندارند که این خود گواه جداافتادگی سیاستگزاریهای رسانه ملی از محصول مطلوب مخاطبان است!