1

گلایه یک بازیگر سینما از “پوتین”+عکس

سینماژورنال: عباس اسفندیاری بازیگر فیلم «خواب تلخ» اولین ساخته محسن امیریوسفی در پی لغو اکران خصوصی این فیلم، نامه سرگشاده‌ای به لحن طنز نوشت.

به گزارش سینماژورنال در متن این نامه سرگشاده که بخشهایی از آن گلایه هایی هست از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که این روزها در تهران به سر می برد، چنین آمده است:

تمامی این افتخارات برای سینمای ایران

١٢ سال قبل بنده آقا اسفندیار مرده‌شور سِدِه اصفهان فیلمی بازی کردم به نام «خواب تلخ» که در بیش از ٤٠ جشنواره جهانی شرکت کرد و جایزه ویژه بخش دوربین طلایی کن و جایزه نگاه جوان بخش دو هفته کارگردان‌های کن و اسکندر طلائی تسالونیکی یونان و جایزه فیپرشی و….را گرفت که تمام این افتخارات برای سینمای ایران ثبت شده.

از اصفهان آمدم تهران تا با مردم عکس بگیرم

حالا بعد از ١٢ سال قرار شده «خواب تلخ» در گروه هنر و تجربه اکران شود و مراسم افتتاحیه آن هم قرار بود دوشنبه‌شب در سینمافرهنگ برگزار شود و بنده هم از اصفهان به همین دلیل آمده بودم تهران تا بعد از ١٢ سال فیلمم نشان داده شود و با مردم عکس بگیرم و خبرنگارها با من مصاحبه کنند و چهارتا امضا بدهیم و برگردیم سِدِه!

آقای پوتین! آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

ولی حضور شما عزیزان در تهران و محدودیت‌های ترافیکی به‌وجودآمده باعث شد افتتاحیه فیلم من، ببخشید فیلم ما (!) لغو بشه و کاسه‌ و کوزه‌امون به‌هم بریزه! سوال من فقط این است که: آقای پوتین، آمدی جانم به قربانت، ولی حالا چرا؟!! اصلا چرا دقیقا این سینمافرهنگ که قرار بود ما توش افتتاح بشیم، باید در نقطه تلاقی محدودیت‌های ترافیکی این روزها باشد که مراسم فیلم من، ببخشید ما، لغو شود؟!

من دستور دادم که افتتاحیه را لغو کنند تا شنبه آینده

به‌هرحال قدمتان روی چشم و به خاطر شما میهمانان عزیز و به احترام جناب آقای روحانی، رئیس‌جمهورمان، من به گروه «هنر و تجربه» دستور دادم، ببخشید! گفتم، که مراسم افتتاحیه را لغو کنند و ان‌شاءالله روز شنبه هفتم آذرماه ساعت ٢٠:٣٠ آن را در سینمافرهنگ برگزار می‌کنیم. ان‌شاءالله شیر گازهایتان همیشه باز باشد و خداوند همه ما را رحمت کند!

خواب تلخ
عباس اسفندیاری در نمایی از “خواب تلخ”