1

گلایه مخاطبان مشهدی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر

سینماژورنال/مصطفی فاطمیان: همزمان با نمایش آثار سینمایی در قالب جشنواره فجر در سینماهای هویزه و آفریقای مشهد اتفاقات عجیبی رقم خورده است.

به گزارش سینماژورنال این اتفاقات تقریبا از همان روز اول آغاز شده که علیرغم اعلام قبلی مبنی بر امکان پیش فروش بلیت، مخاطبان دو فیلم “اژدها وارد میشود” و “بادیگارد” نتوانسته اند اقدام به پیش خرید بلیت کنند و مجبور بوده اند ساعاتی قبل از آغاز نمایش فیلم به سینما مراجعه کرده و در صف خرید بلیت بایستند.

البته مشکل پیش فروش اینترنتی بلیت در روزهای بعد تا حدودی حل شده ولی در نهایت سه‌شنبه 27 بهمن ماه بر سر نمایش فیلم “ابد و یک روز” در سینما آفریقای مشهد مشکل تازه ای رخ داد.

پیش فروش اینترنتی برای این فیلم از ساعت 9 صبح آغاز شد و علاقمندانی که برای خرید بلیت این فیلمها به سایت مرجع مراجعه کردند پس از پرداخت اینترنتی هزینه فیلم، یک کد پیگیری دریافت کردند که قاعدتا می بایست به وسیله آن صندلیهای خود را انتخاب می کردند اما عجیب اینجا بود که امکان رزرو صندلی از این طریق وجود نداشت و کاربران با پیغامی مبنی بر اینکه “شما نمی توانید صندلی خود را در سالن تعیین کنید” مواجه شدند.

پس از پیگیری های بسیار این علاقمندان به سینما متوجه شدند که مسئولان سینمای مذکور خودشان صندلی های تماشاگران را تعیین می‌کنند و احتمالا قصد دارند تا ردیف های جلویی پرده نمایش را به مخاطبان اختصاص دهند و ردیف های لژ سالن را هم برای میهمانان ویژه نگه دارند!

این اتفاق باعث آن شده که تعدادی از مخاطبان مشهدی سینماژورنال با ارسال ایمیلها و کامنتهایی به گلایه از مدیران جشنواره فیلم فجر بپردازند که چرا بر چنین مواردی نظارت ندارند.

باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان جشنواره فیلم فجر برای این مخاطبان ناراضی که به موقع برای پیش فروش بلیت اقدام کرده اند اما به خاطر سیاستگذاری خاص مدیر سینما، نتوانسته اند صندلیهای مناسب خود را انتخاب کنند پاسخی دارند یا نه؟