1

گزارش «کیهان» درباره تحریف تاریخ در فیلمنامه شهیدبهشتی⇔این فیلمنامه را نویسنده فیلم شکست‌خورده «امکان مینا» نگاشته!

سینماروزان: درحالی که نگارش فیلمنامه اثری سینمایی با محوریت زندگی شهید بهشتی به فرهاد توحیدی سپرده شده که کمترین تجربه موفقی در حیطه آثار تاریخی ندارد حالا «کیهان» از تحریف تاریخ در این فیلمنامه و بازنویسی آن خبر داده است.

به گزارش سینماروزان فرهاد توحیدی که نگارش آثاری همچون «مجردها»، «دنیا» و «بی وفا» را در کارنامه دارد سال گذشته یک فیلم تاریخی با نام «امکان مینا» را روی پرده داشت که با مشارکت ویژه فارابی تولید شده بود اما در اکران شکست سختی خورد.

گزارش «کیهان» درباره تحریف تاریخ در فیلمنامه شهید بهشتی را بخوانید:

فیلم شهید بهشتی درحالی قرار است تولید شود که در فیلمنامه اولیه‌ای که برای این فیلم نگارش یافته، برخی از واقعیات تاریخی تحریف شده است.

در این فیلمنامه که به قلم فرهاد توحیدی نوشته شده، سعی شده تا وجوه انقلابی آیت‌الله شهید بهشتی حذف و چهره‌ای لیبرال از وی ترسیم شود. از جمله تحریف‌های آشکار در فیلمنامه نوشته شده توسط توحیدی، عدم اشاره به حمایت‌های آمریکا از منافقین در انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش است.
براساس این گزارش، به خاطر این مشکلات، قرار است فیلمنامه شهید بهشتی بازنویسی و اصلاح شود.
گفتنی است، فیلم سینمایی شهید بهشتی و حادثه تروریستی هفتم تیر با سرمایه‌گذاری بنیاد شهید تولید خواهد شد. کارگردان این فیلم هنوز انتخاب نشده است.