1

گزارش «کیهان» از تردیدهای حسین انتظامی در امتداد مدیریت بر سینما!!

سینماروزان: مدیریت سینما تقریبا با تمامی حیطه های هنری دیگر یک تفاوت عمده دارد و آن هم قرارگیری عملکرد مدیران در آکواریومی است که با رشد رسانه‌های مستقل سینمایی روزبروز شفاف‌تر میشود.

برای همین است که حسین انتظامی که سابقه سالها معاونت مطبوعاتی را داشت وقتی پا به حیطه سینما گذاشت بجای پذیرفتن ریاست، به سرپرستی بسنده کرد تا ابتدا اوضاع را ارزیابی کند و بعد اگر دید میتواند برنامه هایش را عملی کند به ریاست سازمان برسد.

روزنامه اصولگرای «کیهان» در گزارشی با مرور برخی اتفاقات دردسرساز حیطه سینما در ماههای اخیر از تردیدهای حسین انتظامی در امتداد مدیریت بر سینما گفته است.

«کیهان» نوشت: اخبار ضد و نقیض درباره تغییرات در سازمان سینمایی کشور، نشانه وضعیت نابسامان در این بخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است! پس از بروز اتفاقات تلخ در عرصه سینما در سال پیش و امسال و در جهت کاستن از فشار انتقادات نیروهای انقلابی، خبرهایی از انجام تغییر در سازمان سینمایی به گوش رسید!

این روزنامه ادامه داد: بهمن سال پیش بود که یک بازیگر زن «س.م.آ» تمامی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را کتمان کرد و به انقلابیون دروغ بست. در همین مراسم از این بازیگر که سابقه اهانت به شهدای هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه دارد، تقدیر ویژه شد. به همین بازیگر نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مسئولیت اعطا شد؛ تا نشانه‌ای باشد بر بیگانگی گردانندگان و تصمیم‌گیرندگان جشنواره با اهداف انقلاب اسلامی!

«کیهان» با اشاره به توقیف «رحمان…» نوشت: در نمونه‌ای دیگر از بی‌کفایتی مسئولین سازمان سینمایی، امسال فیلمی مبتذل به نمایش عمومی درآمد که شاید برای اولین بار در پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به شکلی عریان، مطالب رکیک و مسائل جنسی کلامی و فیزیکی را عرضه کرده است! اما در حالی که گفته می‌شد به‌زودی بهمن حبشی جانشین محمدرضا فرجی مدیرکل فعلی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خواهد شد، این خبر تکذیب گردید تا این پرسش شکل گیرد؛« گردانندگان اصلی سازمان سینمایی چه کسانی هستند که از تغییر نگاه و رویه در این سازمان، جلوگیری می‌کنند؟»

این رسانه اصولگرا با اعلام رو به پایان بودن حکم سرپرستی حسین انتظامی خاطرنشان ساخت: حکم سرپرستی حسین انتظامی بر سازمان سینمایی رو به اتمام است. شنیده شده وی در حال بررسی ماندن یا نماندن در سازمان سینمایی است؟