1

تغییر نظر شورای نمایش در پی گزارش سینماژورنال؛ ۲۰ رمضان سینماها تعطیل است+لغو اجرای “افطار تا سحر” در شب ۲۳ رمضان

سینماژورنال: دو روز قبل سخنگوی شورای صنفی نمایش از این گفته بود که امسال سینماها فقط در روزهای 19 و 21 رمضان تعطیل بوده و در روز 20 رمضان باز هستند.

همچنین سخنگوی شورا از بازگشایی عادی سینماها از روز 22 رمضان گفته بود بدون اینکه به اجرایی نشدن طرح افطار تا سحر در شب 23 رمضان که آخرین شب قدر است اشاره کند.

همین مساله عاملی شد برای گزارشی که صبح امروز سینماژورنال منتشر کرد؛ گزارشی که در آن درباره جنبه های نه چندان منطقی این تصمیم طرح مساله شده بود.

حالا تنها حدودا ده ساعت بعد از انتشار گزارش سینماژورنال، سخنگوی شورای صنفی در گفتگویی خبر جدیدی را مطرح کرده است و آن هم اینکه امسال هم به روال سالهای قبل سینماها از 19 تا 21 رمضان تعطیل هستند.

همچنین شبهه ای که سینماژورنال درباره اجرای طرح افطار تا سحر در شب 23 رمضان طرح کرده بود نیز باعث شد شورای نمایش به طور رسمی اعلام کند که در این شب طرح افطار تا سحر اکران نخواهد شد.

بر این اساس سینماهای کشور و از جمله پردیسهای سینمایی تهران از 19 تا 21 رمضان یعنی دوشنبه 15 تیر الی پایان روز چهارشنبه 17 تیر ماه  تعطیل هستند و  روز پنجشنبه 18 تیرماه نیز به دلیل مصادف شدن با سومین شب از شبهای قدر طرح اکران افطار تا سحر اجرا نمی شود.