1

گزارش سینماژورنال از نشست خبری سریال “شهرزاد”: عرضه همزمان سریال در ایران، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس همراه با قطعه حزن‌انگیزی که چاووشی برای سریال خوانده

سینماژورنال/احمد محمداسماعیلی: نشست خبری سریال “شهرزاد” تازه ترین محصول سریال سازی در شبکه نمایش خانگی در حالی صبح امروز برگزار شد که کارگردان کار حسن فتحی به دلیل فشردگی برنامه زمان بندی سریال حضور نداشت.

به گزارش سینماژورنال در این نشست تهیه کنندگان کار محمدهادی رضوی و سیدمحمد امامی توضیحاتی را درباره ویژگیهای کیفی کار بیان کرده و با اشاره به اینکه پیشتر نیز تجریه سریال “شاهگوش” را داشته اند از این گفتند که تلاش کرده اند “شهرزاد” استانداردهای سریال سازی در شبکه خانگی را بالا ببرد.

در این نشست درباره وضعیت توزیع “شهرزاد” نیز اطلاعات کاملی ارائه شد. “شهرزاد” بناست از 20 مهرماه در تیراژ 500 هزار نسخه ای در شبکه خانگی توزیع شود و روش توزیع آن نیز به این صورت است که هر هفته یک قسمت عرضه خواهد شد.

گویا تا زمان توزیع قسمت اول حدودا 10 قسمت کامل از سریال آماده خواهد شد و بقیه قسمتها همزمان با توزیع آماده می شود.

قطعه حزن انگیز چاووشی برای “شهرزاد”

پخش قطعه ای که محسن چاووشی برای بخشی از سریال “شهرزاد” خوانده است دیگر اتفاق این نشست بود؛ قطعه ای که چاووشی برای این سریال خوانده قطعه ای تراژیک است که آثار حزن انگیز سالهای ابتدایی فعالیت این خواننده را به یاد مخاطب می آورد.

البته قطعه ای که پخش شد فقط یکی از قطعاتی است که چاووشی برای سریال خوانده است.

جالب است که پیش از این درباره حضور چاووشی در این سریال شایعاتی مطرح شده بود که بعضا از سوی عوامل هم تکذیب شده بود اما با پخش قطعه چاووشی در نشست دیگر امر بر همگان آشکار شد که محسن چاووشی در این سریال به عنوان خواننده تیتراژ حضور خواهد داشت.

پخش همزمان در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس

در بخشی از نشست تهیه کنندگان سریال پاسخگوی پرسشی از سینماژورنال بودند که درباره وضعیت توزیع خارجی این مجموعه طرح شده بود بخصوص با توجه به هزینه میلیاردی که صرف تولید اثر شده است.

تهیه کنندگان بر این امر تأکید کردند که “شهرزاد” اولین سریال شبکه خانگی است که به طور فراگیر در اروپا توزیع خواهد شد.

رایت اروپای فیلم در اختیار یک کمپانی آلمانی با نام اِی.اِم.فیلم قرار گرفته است و رونمایی اروپای فیلم 18 مهرماه در کلن آلمان برگزار خواهد شد.

در کنار پخش اروپا این سریال به صورت گسترده در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز توزیع خواهد شد.