1

گزارش دو رسانه مستقل از اولین ترکشهای ورود مستقلان به شورای مرکزی کانون پخش⇐تلاش مافیا و شرکایش برای ورود غیرقانونی به کانون پخش، به بن‌بست خورد!!

سینماروزان: در تازه ترین انتخابات کانون پخش کنندگان سینمای ایران، این چهره هایی مستقل بودند که با حمایت ده ها شرکت پخش مستقل توانستند به هیأت مرکزی شورا راه یابند؛ حضور مستقلان در شورای مرکزی کانون پخش و حذف رییس یک شرکت مافیایی و شرکایش از کانون، پیامی مستقیم بود از جانب طیف مستقل به سران مافیا که در دوران شفافیت نمیتوان با توسل به روابط مافیایی، به تاراج سالن و سانس ادامه داد.

اولین واکنش مافیا به انتخابات کانون پخش کنندگان هم واکنشی کاملا تهاجمی بوده و آن طور که رسانه هایی مستقل همچون «سینمامخاطب» و «سیمانما» گزارش داده اند تنها چهار روز بعد از برگزاری انتخابات، طیف مافیایی پخش قصد ورود بی مجوز به دفتر کانون پخش را داشته اند که به خاطر حضور نیروی انتظامی موفق به این کار نشده اند.

«سیمانما» در خبری کوتاه درباره ماجرا آورده است: خودسری رییس یک شرکت پخش مافیایی و رفقایش برای ورود بی هماهنگی به دفتر کانون پخش با واکنش نیروی انتظامی مواجه شد! این خودسری بعد از حذف مافیا و شرکایش از شورای مرکزی کانون پخش کنندگان رخ داده!

«سینمامخاطب» در این باره نوشته است: به دنبال شکست سنگین در انتخابات کانون پخش کنندگان، سردسته یک شرکت پخش مافیایی و شرکایی که یکی از آنها به حیات خلوت اکران فیلمهای یک متهم اقتصادی بدل شده(!) قصد باز کردن قفل در کانون و ورود به آن را داشتند اما با دخالت نیروی انتظامی از این کار بازماندند! تبعیض وارده بر ده ها شرکت پخش مستقل از سوی مافیای پخش که منجر به عدم تخصیص سالنهای کافی به مستقلان شده در نهایت با اتحاد مستقلان و پیروزی در انتخابات اخیر کانون پخش کنندگان مواجه شد. مافیا و شرکایش به جای آن که به انتخاب حداکثری اعضای کانون احترام گذاشته و در جهت تعامل برای ایجاد عدالت در اکران حرکت کنند کوشیدند با ادعای صدور دستور نظارتی، بی هماهنگی شورای مرکزی وارد کانون شوند که نتوانستند. حالا باید منتظر ماند و دید عاقبت مافیا و شرکایش چه خواهد شد؟ آیا به انتخاب همکاران احترام گذاشته و شورای مرکزی تازه را به رسمیت خواهند شناخت یا کار را به جایی میرسانند که تقابلات به اوج خود برسد؟