1

گریم تازۀ پژمان بازغی کپی از کار درآمد+عکس⇔کپی‌کاری از کاراکترهای معروف جانی دپ!

سینماروزان: بعد از کپی کاری از فیلمنامه و پوستر آثار آن طرفی که به دلیل عدم به رسمیت شناخت کپی رایت در سینما و تلویزیون جریان دارد حالا کپی کاری در گریم را روبرو هستیم.

به گزارش سینماروزان پژمان بازغی بازیگر چشم رنگی سینمای ایران به تازگی درگیر بازی در قسمت دوم فیلم کودکانه «آهوی پیشونی سفید» شده است؛ فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی همزمان جواد هاشمی یا همان تیپ مثبت آثار دفاع مقدسی.

انتشار نخستین تصاویر از حضور بازغی در «آهوی پیشونی سفید2» حکایت دارد از شباهت فراوان گریم بازغی با گریمهای جانی دپ در فانتزی-موزیکال «چارلی و کارخانه شکلات سازی»(2005) و فانتزی-ماجراجویانه«آلیس در سرزمین عجایب»(2010) هر دو از ساخته های تیم برتون.

بازغی در «آهو…2» ایفاگر کاراکتری به نام «بله بله» است؛ کاراکتری منفی که به دنبال تصاحب آهوی پیشونی سفید است درشرایطی که آهوی پیشونی سفید به دنبال زندگی با مادرش است.

اینکه گریم بازغی در این فیلم که گریمور آن شهرام خلج است به شدت شباهت دارد به گریم «ویلی وونکا»ی فیلم «چارلی…» و گریم «مد هتر/کلاهدوز دیوانه» فیلم «آلیس…» به شدت پرسش برانگیز است!

باید منتظر ماند و توجیه دست اندرکاران تولید «آهوی…2» درباره این شباهتها را دید! فقط امیدواریم این بار به مانند ماجرایی که بر سر طراحی پوستر فیلمی به نام «کارت پرواز» رخ داد(اینجا را بخوانید) ادعایی مبنی بر کپی کاری آن طرفیها از این طرفیها طرح نشود!!

پژمان بازغی در «آهوی...2»
پژمان بازغی در «آهوی…2»
جانی دپ در «چارلی و کارخانه شکلات سازی»
جانی دپ در «چارلی و کارخانه شکلات سازی»
جانی دپ در «آلیس در سرزمین عجایب»
جانی دپ در «آلیس در سرزمین عجایب»