1

کیومرث پوراحمد که تازه ترین فیلمش درجه ۱۵+ گرفته با حضور در “قم” (!!)بیان کرد⇐تهیه کنندگان نابلد و دلال مسلک با زدوبندهای مافیایی نفس سینما را گرفته اند!/سستی موسسات دولتی هم بر دامنه گرفتاریهای سینما افزوده!

سینماروزان: شهر “قم” در ماههای اخیر به واسطه کلید خوردن توفیف برخی فیلمهای روی پرده از این شهر و به واسطه فشارهای برخی فیلمسازان مقیم این شهر در کانون توجه قرار گرفته است.

بعد از پایین کشیدن “رحمان1400” از سینماهای قم و در نهایت پایان اکران آن بخاطر عدم تطابق با نسخه مجاز اخیرا “دختر شیطان” هم ابتدا با توقیف در قم و سپس محدودیت بی سابقه اکران در کل کشور مواجه شده!

در این شرایط اینکه کیومرث پوراحمد- که فیلم تازه اش “تیغ و ترمه” بخاطر نمایش عریانی فساد درجه 15+ گرفته- از قم سر برآورده و از آنجا به مافیای سینما حمله کند جالب به نظر میرسد.

پوراحمد با حضور در نشستی در مدرسه اسلامی هنر قم گفت:  فرصتی برای عرضه توانمندی‌ها و تداوم فعالیت‌های سینمایی ندارم چون شرایط فعالیت مستقل روزبروز سختتر میشود.

این کارگردان ادامه داد: برخی از تهیه‌کنندگان نابلد و دلال مسلک با زد و بندهای مافیایی نفس سینما را گرفته اند. سستی مؤسسات وابسته به دولت هم بر دامنه گرفتاریهای سینما افزوده تا جایی برای عرض اندام فیلمسازان باسابقه وجود نداشته باشد!

کارگردان فیلم سینمایی “اتوبوس شب” در چرایی بی‌توجهی به سینمای دفاع مقدس گفت: الآن تهیه کنندگان روی فیلم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برگشت مالی داشته باشند در حالی که بهترین فیلم دفاع مقدس هم درآمدزا نیست.

پوراحمد افزود: تولید فیلم جنگی هزینه زاست و بخش خصوصی جرأت هزینه کردم را ندارد. بخش دولتی هم که فقط با آدمهای گوش به فرمان کار میکند!