1

 کیومرث پوراحمد در آستانه تولید درامی ملتهب با مضمون «دختران خاص» اظهار داشت ⇐رییس سازمان سینمایی باید «آدم» باشد و به میزش نچسبد!!/رییس سینما دنبال باندبازی نباشد!/رییس سازمان سینمایی طرفدار شکم‌سیران و فیلمسازان ارگانی نباشد!/رییس سینما باید به سینماگرانی فکر کند که محتاج نان شب خود هستند!

سینماروزان: کیومرث پوراحمد کارگردانی که زمانی با «قصه های مجید» شهره شد و با «شب یلدا» و «اتوبوس شب» توانایی خود در سینما را نشان داد این روزها درگیر پیش تولید فیلمیست با نام «تیغ و ترمه»؛ یک درام ملتهب زنانه که آسیب شناسی ویژه ای دارد بر زندگی «دختران خاص»!

پوراحمد در دل پیش تولید «تیغ و ترمه» در گفتگویی با اشاره به تغییر و تحول در رأس سازمان سینمایی به «اعتماد» گفت: قبل از هر چيز و اصل اساسي در انتخاب رييس سازمان سينمايي و كسي كه قرار است به مدت سه سال آينده رياست اهالي سينما را بر عهده مي‌گيرد اينكه اين شخص «آدم» باشد، آدميت مهم‌ترين نشانه و ويژگي يك مدير برجسته است.

او به نكته ديگري اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله بعد به عنوان يك سينماگر از رييس سازمان سينمايي انتظار دارم كه ريز جزييات سينماي ايران را از شرايط توليد گرفته تا توزيع، پخش و همه ابعاد آن را بشناسد؛ به تعبيري سينماشناس خوبي باشد.

کارگردان «لنگرگاه» درباره توصيه مهمي كه به رييس سازمان سينمايي جديد دارد گفت: به ميزش نچسبد و به آن دل نبندد، اما بااين‌حال طرفدار سينما و سينماگران واقعي آن باشد. به آن دسته از اهالي سينما كه به نان شب خود محتاج هستند و تمام هستي و عمر و زندگي‌شان را براي سينما گذاشته‌اند فكر كند.

پوراحمد با نقد آفت توجه مدیران دولتی سینما به سینماگران متصل به نهادها و ارگانها خاطرنشان ساخت: رییس سینما باید به آنهايي كه سال‌هاست نتوانسته‌اند در سينما كاري براي خود دست‌وپا كنند توجه كند؛ والا فيلمسازان با بودجه‌هاي ميلياردي كه همچنان در هر دوره كار مي‌كنند. رييس سازمان سينمايي طرفدار شكم‌سيران نباشد.

كيومرث پوراحمد تأکید کرد: نكته مهم ديگر كه از مدير جديد سينما انتظار دارم براي اهالي سينما كلاس نگذارد و دنبال باند و باند بازي و ياركشي در سينماي ايران نباشد خلاصه كنم اينكه آدم سلامت باشد به لحاظ روح و روان و تفكر.