1

«کیهان» مدعی شد: رییس دفتر اصلاحات هم عضو آکادمی خانه سینما شده و به داوری فیلمها پرداخته!!!⇔سینماروزان: مدیرعامل خانه سینما هرچه زودتر در این باره شفاف‌سازی کند که آیا واقعا یک رییس دفتر شده است عیارسنج محصولات سینمایی؟

سینماروزان: در آستانه برگزاری جشن خانه سینما و در شرایطی که از همان زمان معرفی نامزدهای جشن و حضور برخی اعضای آکادمی که داوری را برعهده داشتند در فهرست برندگان(!) و در کنارش زیرپا گذاشتن آیین‌نامه جشن در معرفی برخی کاندیداها حاشیه ساز شده و حتی به حذف دو فیلم از میان گزینه های بهترین فیلم منجر شد(اینجا و اینجا را بخوانید) حالا «کیهان» به افشاگری درباره یکی از اعضای آکادمی جشن خانه سینما پرداخته است.

«کیهان» مدعی شده محمدعلی ابطحی رییس دفتر دولت اصلاحات به عضویت آکادمی خانه سینما درآمده و به داوری فیلمهای جشن خانه سینما پرداخته است.

سینماروزان اعتقاد دارد هیأت مدیره و از همه مهمتر مدیرعامل خانه سینما که اخیرا فهرست مناصبش به 11 مسئولیت رسیده، حتما باید درباره این ادعا شفاف سازی کنند و اگر ادعا درست است توجیهات خود را درباره چرایی حضور یک شخصیت سیاسی و آن هم نه سیاستمدار تراز اول که صرفا یک رییس دفتر در آکادمی جشنی کاملا تخصصی ارائه کنند.

اگر این ادعا درست باشد آن گاه باید پرسید آیا تاکنون دیده ایم سیاستمداران ما در مباحث تخصصی از سینماگران به عنوان کارشناس تصمیم گیرنده استفاده کنند که خانه سینما از یک سیاستمدار برای تصمیم گیری درباره عیار سینمایی فیلمها استفاده کرده است؟

متن خبر «کیهان» را بخوانید:

در ادامه گاف‌ها و ‌اشتباهات پی‌در‌پی نوزدهمین دوره جشن خانه سینما، این‌بار یک سیاستمدار بی‌ارتباط با سینما که از قضا در فتنه سال 88 هم بازداشت شده بود، داور این جشن شد!
درحالی که برگزارکنندگان جشن خانه سینما مدعی تخصص‌گرایی و داوری آکادمیک هستند، این بار فاش شد که یک فعال سیاسی سابقه‌دار، در جمع داوران این جشن حضور داشته و با دیدن فیلم‌ها به آثار مدنظر خود رأی داده است.
براساس شنیده‌ها، محمدعلی ابطحی، مدیر دفتر رئیس‌دولت به اصطلاح اصلاحات است که در جریان فتنه سال 88 نیز مدتی بازداشت و محاکمه شده بود. نکته قابل توجه این است که این فرد هیچ ارتباطی با سینما ندارد و ناگهان به عنوان یک فعال سینمایی در قامت داور جشن خانه سینما ظاهر شده است.
گویا پس از آقازاده‌هایی که بدون تجربه و سواد سینمایی و صرفا به‌خاطر برخورداری از ژن خوب(!) امکان جولان و خودنمایی در سینما را پیدا کرده‌اند، از این به بعد باید منتظر ورود فعالان سیاسی شکست خورده و بدسابقه به این عرصه باشیم.