1

«کیهان» در گزارشی تحلیلی مطرح کرد⇐ چرا خانه سینما فهرست کامل گیرندگان عیدی میلیاردی ارشاد را اعلام نمیکند؟؟/مقاومت مدیریت خانه سینما در برابر شفاف سازی، عامل تنش شده!!

سینماروزان: یک ماه بعد از افشای ورود عیدی میلیاردی ارشاد به خانه سینما همچنان حلقه بالادستی خانه سینما فهرست کامل گیرندگان عیدی میلیاردی را منتشر نمیکند و از آن سو حجم عیدی تعلق گرفته به آن دسته از صنوفی که شخصا شفاف سازی کرده اند فرسنگها فاصله دارد با عیدی میلیاردی!

این روند باعث شده روزنامه «کیهان» در گزارشی تحلیلی درباره این اتفاق بنویسد: ماجرای توزیع عیدی‌های خانه سینما به برخی از اعضای این تشکیلات، به جای اینکه بخشی از مشکلات سینمای کشور را حل کند، عامل اختلاف و تنش شده است؛ مقاومت مدیریت خانه سینما در مقابل شفاف‌سازی، به این تنش دامن زده است.

این روزنامه ادامه داد: ابتدای امسال، برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که مبلغ یک میلیارد تومان از سوی سازمان سینمایی در اختیار خانه سینما قرار گرفته تا به عنوان عیدی به اعضای صنوف مختلف سینمایی پرداخت شود و این مسأله هم از سوی یک عضو هیأت مدیره و هم از سوی رییس هیأت مدیره تأیید شد اما بسیاری از اعضای انجمن‌ها و اصناف زیرمجموعه خانه سینما از این موضوع ابزار بی‌اطلاعی کردند. پس از پخش گزارشی در صداوسیما با عنوان «سرنوشت نامعلوم عیدی‌های خانه سینما» همایون اسعدیان، رئیس ‌هیئت مدیره خانه سینما واکنش نشان داد. وی حتی از شکایت خانه سینما از صداوسیما به خاطر پخش این گزارش سخن گفت اسعدیان اعلام کرد مبلغی که به عنوان عیدی در اختیار خانه سینما قرار گرفته، به اعضای بیکار، نیازمند و از کارافتاده پرداخت شده و برای حفظ آبروی افراد، اسامی آنها اعلام نخواهد شد؛ روندی که البته به ابهامات افزود چون با انتشار فهرست کامل عیدی گیرندگان نه این همه حاشیه پیش میآمد و نه این همه تلاش برای پاسخگویی ابهام آفرین.
«کیهان» افزود: چرا خانه سینما فهرست کامل گیرندگان عیدی میلیاردی ارشاد را اعلام نمیکند؟ این شبهه همچنان بین اهالی سینما شایع است و خانه سینما با شفاف‌سازی دقیق درباره این مسئله، می‌تواند غائله را خاتمه دهد.