1

“کوچه بی‌نام” پرفروش ترین درام غیرکمدی سال ۹۴ شد

سینماژورنال: فيلم “کوچه بی نام” تبدیل به پرفروش ترین درام اجتماعی سال 94 شد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “سینما” بخش عمده فروش بالای این فیلم که در بدترین شرایط اکران و در وضعیتی که هیچ کس تصور فروش بالایی برای آن نمی کرد به دست آمد.

فیلم هاتف علیمردانی قرار بود از اواخر پاییز سال گذشته اکران شود و حتی تبلیغات شهری و فضای مجازی اش را هم زودتر از موعد آغاز کرده بود اما یک اتفاق غیر قابل پیش بینی همه معادلات سازندگان فیلم را به هم زد.

“شیفت شب” نیکی کریمی که قرار بود جایش را به این فیلم بدهد به فروش بالایی رسید و پرفروش ترین سالنش هم سینمای سرگروه آن یعنی سینما آزادی بود. هر بار سازندگان “کوچه بی نام” تاریخی را برای آغاز اکران فیلم در فضای مجازی اعلام می کردند اما فروش فیلم نیکی کریمی در سینمای سرگروهش از کف فروش نمی افتاد و اکران فیلم هاتف علیمردانی به تعویق می افتاد و این روند تا اوایل بهمن ادامه یافت که اکران همه فیلم ها تا پایان جشنواره فجر اکران شد.

حال و در شرایطی که به عنوان فصل فیلم سوزی از آن یاد می شود “کوچه بی نام” اکران شد و تمام معادلات این مقطع اکران را عوض کرد.

“کوچه بی نام” که در روزهای اول اکرانش فروش بالایی نداشت با هوشمندی تهیه کننده اش منصور لشکری قوچانی در استفاده موثر از اله مانهای تبلیغاتی مختلف، از هفته دوم به یک باره به فروش روزانه ای بیش از صد میلیون تومان رسید؛ روندی که ادامه یافت و تا پایان اسفند این فیلم یازدهمین فیلم گیشه سال 94 شد.

اکران “کوچه بی نام” در سال 95 در دو سالن در تهران و بیش از پانزده سالن در شهرستان ها ادامه پیدا کرد و فیلم هاتف علیمردانی در همین تعداد سالن به فروشی بیش از یک میلیارد تومان رسید تا مجموع فروشش از سه میلیارد تومان بگذرد و “رخ دیوانه” را در جدول فروش سال 94 پشت سر بگذارد و هفتمین فیلم این سال باشد.