1

کوروش تهامی با ۵ گریم متفاوت نقش اول “آشوب” را ایفا کرد!+عکس/او در این فیلم خوانندگی هم می‌کند!/ کارگردان “آشوب”درباره این ماجرا سکوت کرد اما تهامی حضورش را تأیید کرد و درباره کاراکترش به سینماژورنال توضیح داد

سینماژورنال/مارتا ثناوش: کاظم راست گفتار کارگردانی که پیش از این آثاری چون “چک”، “نقاب” و “زنان ونوسی مردان مریخی” را ساخته بود این روزها مشغول فیلمبرداری تازه ترین اثرش “آشوب” است.

به گزارش سینماژورنال “آشوب” داستان زندگی اولین فارغ التحصیل ادبیات دانشگاه تهران را روایت می کند که بر اثر بروز یک اتفاق وارد لاله زار شده و به پیش پرده خوانی می پردازد اما این هم انتهای مسیر وی نیست چراکه در نهایت در کوران حوادث دهه سی خورشیدی وی با سیاست درگیر شده و به آشوبی برای رژیم پهلوی بدل می شود!!!(اینجا را بخوانید)

از آتیلا پسیانی و امیرحسین صدیق تا داریوش فرهنگ، عزت ا.. انتظامی و البته کوروش تهامی

آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، امیرحسین صدیق، همایون ارشادی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فرهاد آییش و البته کوروش تهامی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه ایفای نقش داشته اند.

گویا عزت ا.. انتظامی بازیگر قدیمی سینمای ایران نیز در این فیلم نقش کوتاهی ایفا کرده است.

راست گفتار “آشوب” را اواسط شهریورماه با مدیریت فیلمبرداری مرتضی پورصمدی و در لوکیشنهایی واقع در شهرک سینمایی غزالی کلید زد و طی یک ماهی که از فیلمبرداری گذشته هم هیچ عکس یا اطلاعات رسمی را از پروژه منتشر نکرد تا از بروز حواشی پیرامون کار جلوگیری کند.

نه حامد بهداد وارد پروژه شد و نه امین حیایی و نه حتی حسام نواب صفوی

پیش از شروع تولید، انتخاب بازیگر اصلی “آشوب” که می بایست بازیگری می بود که تجربه خوانندگی هم داشته باشد از جمله موضوعات مورد بحث رسانه ها بود و بازیگرانی چون حامد بهداد، امین حیایی و حسام نواب صفوی از جمله گزینه های بازی در این نقش بودند اما در نهایت توافقات لازم با هیچ کدام از این گزینه ها فراهم نشد.(اینحا را بخوانید)

قرعه به نام بازیگری محجوب به نام کوروش تهامی افتاد

با انتشار لیست احتمالی بازیگران “آشوب” هم هیچ توضیحی درباره بازیگر اصلی آن ارائه نشد اما شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که کوروش تهامی نقش اصلی “آشوب” را بازی می کند یعنی کاراکتری به نام “آشوب” که حین فیلم بخشهای مختلف زندگیش روایت میشود.

کارگردان “آشوب” فقط می گوید فیلمبرداری تا انتهای مهر ادامه دارد

راست گفتار در گفتگو با سینماژورنال نه این مساله را تکذیب می کند و نه تأیید و فقط درباره روند تولید پروژه می گوید: فیلمبرداری تا انتهای مهرماه ادامه خواهد داشت و تدوین کار بصورت همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است تا فیلم به موقع به جشنواره برسد.

راست گفتار در چرایی عدم انتشار خبر یا تصویر رسمی از پروژه بیان می دارد: برای تمرکز بیشتر بر کارمان تا انتهای فیلمبرداری هیچ عکسی منتشر نخواهیم کرد!

کوروش تهامی حضورش در نقش اصلی را تأیید کرده و “آشوب” را اثری ساختارگرا می داند

کارگردان “آشوب” درباره شخصیت اصلی کار چیزی نمی گوید اما کوروش تهامی بازیگر این شخصیت شنیده های سینماژورنال را تأیید کرده و درباره حضور در این فیلم به سینماژورنال بیان می دارد: فکر می کنم “آشوب” یکی از متفاوت ترین کارهای من است. فیلم در عین داستانگویی به شدت ساختارگراست و بلحاظ فرمی متفاوت ترین ساخته کارگردان آن به شمار می رود.

تهامی با بیان اینکه پربازیگر بودن پروژه باعث شد کار طاقت فرسایی را پشت سر بگذارد ادامه می دهد: بازیگران فراوانی در کار حاضر بودند و تنوع نقشها و البته طولانی بودن پروسه فیلمبرداری سبب ساز آن شد که واقعا پروسه سختی را پشت سر بگذارم.

در این یک ماه هر روز آفیش بودم

وی می افزاید: در طول فعالیت بازیگریم سابقه نداشته در پروژه ای بازی کنم که بازیگر اصلیش هر روز آفیش باشد اما در این یک ماهی که از فیلمبرداری می گذرد من تقریبا هر روز آفیش بودم و جالب اینکه هر روز جلوی دوربین می رفتم.

صحبتهایی برای ضبط قطعات آوازی صورت گرفته

از آنجا که شخصیت اصلی “آشوب” در برهه ای از زمان به پیش پرده خوانی و خوانندگی هم روی می آورد انتخاب کوروش تهامی که سابقه فعالیتهای موسیقی هم دارد و البته در نوازندگی دو ساز تنبک و دف مهارت دارد، در این نقش چندان عجیب نیست.

این بازیگر درباره اینکه آیا در “آشوب” به خوانندگی هم پرداخته به سینماژورنال می گوید: به هر حال سوابق موسیقایی در انتخاب من بی تاثیر نبوده و صحبتهایی برای ضبط بخشهای آوازی بعد از اتمام فیلمبرداری صورت گرفته است.

کوروش تهامی در آشوب

کوروش تهامی با گریم اصلی “آشوب”

این بازیگر بااخلاق ادامه می دهد: کل داستان آشوب در سالهای قبل از انقلاب اسلامی می گذرد و بیشتر در دهه سی خورشیدی و البته که سبکی که باید قطعات آوازی در آن سبک ضبط شود موسیقی سنتی است.

کوروش تهامی که پیش از این سابقه ایفای نقشهای سینمایی متفاوتی در “برف روی شیروانی داغ”، “به رنگ ارغوان” و “گناهکاران” را داشته است خاطرنشان می سازد: در “آشوب” پنج گریم متفاوت دارم چون بنا بوده پنج مقطع سنی متفاوت از زندگی کاراکتر روایت شود.

وی در پایان گفته های خود به سینماژورنال می گوید: امید زیادی دارم که نقشم در این فیلم دیده شود چون زحمت زیادی برای کاراکتر کشیده ام.

آشوب
محمدرضا هدایتی، کوروش تهامی، نیما فلاح و رامین ناصرنصیر در پشت صحنه “آشوب”