1

کمیته انضباطی اکران کجاست؟؟⇐چرا با پایان کار اکران نوروز، همچنان صدها سالن در اختیار دو فیلم اکران نوروز است؟/اگر بنا بود به فیلمهای اکران رمضان سالن ندهند اصلا چرا این فیلمها را اکران کردند؟؟

سینماروزان/محمد شاکری: یک هفته از اکران رمضان با روی پرده رفتن شش فیلم تازه گذشته و اسفناک اینکه پرفروشترین فیلم اکران رمضان که یک کمدیست هم نتوانسته در این یک هفته میلیاردی شود.

تازه وضعیت این فیلم کمدی که “سامورایی در برلین” باشد از پنج فیلم دیگر اکران رمضان بهتر است چون نزدیک به صد سالن با سانسهای متعدد در اختیارش است.

مابقی فیلمهای اکران رمضان بلحاظ تعداد سالن به شدت در مضیقه هستند و طبیعی هم هست که نفروشند. “نبات” که شهاب حسینی را هم بعنوان بازیگر دارد 50 سالن دارد و “به دنیا آمدن” تعداد سالنهایش در بهترین حالت به 40 سالن میرسد.

“خانه دیگری” دیگر فیلم اکران رمضان فقط 35 سالن در اختیار دارد.”وکیل مدافع” و “تولدت مبارک” اوضاعشان از این هم بدتر است چون تعداد سالنهای فول سانس شان به 20 هم نمیرسد!!

این مهجوریت فیلمهای اکران رمضان در حالی رخ داده که برخی از فیلمهای نوروز و از جمله “متری شش و نیم” و “پیشونی3”  دو ماه بعد از اکران و در شرایطی که سرگروههای خویش را از دست داده اند همچنان صدها سالن در اختیار دارند.

این توزیع نامنصفانه سالن باعث شده بذر مرگ بر اکران رمضان پاشیده شود و حتی فیلمهای دارای پتانسیل فروش بالای اکران رمضان هم نتوانند فروشی منطقی داشته باشند. معلوم است وقتی به فیلمی 20 سالن و آن هم با سانسهایی که 80 درصد آنها قبل از افطار است میدهند فروشی حاصل نشود!!

کمیته انضباطی اکران کجاست؟؟ و چرا برای حل این بی عدالتی آشکار کاری نمیکند؟؟