1

کمک به رییس دفتر سابق به صدور دومین حکم حکومتی ایوبی منجر شد⇐فراخوان جشنواره فجر زیرپا گذاشته شد و یک سیمرغ برای بخشی ایجاد شد که وجود خارجی ندارد

سینماروزان: گلایه هایی که برخی اصحاب سینمای کوتاه و رسانه های مستقل درباره انتصاب اخیر حجت ا.. ایوبی در انجمن سینمای جوانان و گماردن رییس دفترشان صادق موسوی به مدیریت این انجمن انجام دادند وقتی به کمیسیون فرهنگی مجلس کشیده شد و با واکنش یک نماینده مجلس مواجه شد شرایط ناراحت کننده ای را برای مدیر جوان و تازه کار انجمن پدید آورد.

به گزارش سینماروزان صادق موسوی که به لحاظ اخلاقی انسانی است مبادی آداب اما به لحاظ مدیریت سینما کاملا کم تجربه است چاره ای نداشت جز آن که برای برون رفت از این شرایط برگ برنده ای را رو کند که در کوتاه مدت حواشی را کم کند.

این برگ برنده اضافه کردن یک سیمرغ تازه به فهرست جوایز جشنواره سی و پنجم فیلم فجر است؛ سیمرغی به نام سیمرغ فیلم کوتاه که چون در فراخوان جشنواره ابدا نامی از آن برده نشده بود و البته با توجه به پای بندی قبلی که از دبیر جشنواره فجر انتظار می رفت نمی توانست به سادگی وارد جشنواره شود اما به دستور شخص حجت ا.. ایوبی، فراخوان زیرپا گذاشته شد و یک سیمرغ دیگر به فهرست سیمرغها اضافه شد بلکه رییس دفتر سابق بتواند مدتی هم که شده با شوآف پیرامون این دستآورد(؟) از بحران گذر کند.

این دومین بار است که آشکارا دستور ایوبی تصمیم گیریهای مستقل مدیریتهای زیرمجموعه اش را زیر سوال می برد؛ پیشتر و در جریان عدم صدور پروانه ساخت برای «ارادتمند نازنین بهاره تینا»ی عبدالرضا کاهانی توسط شورای پروانه ساخت نیز همین دستور از بالای ایوبی و به اصطلاح حکم حکومتی بود که موجب صدور پروانه ساخت شد؛ موضوعی که مدتها بعد از رخداد در برنامه «هفت»ی که سیدضیاءالدین دری مهمان ویژه اش بود، از زبان بهروز افخمی فاش شد.

چرا خبر این نقض فراخوان را از کانالهای رسمی منتشر نمی کنید؟

اینکه فراخوان جشنواره با دستور رییس سازمان سینمایی دولتی نقض شود که مدام از حاکمیت قانون سخن می گوید و اینکه خبر این نقض فراخوان به جای کانالهای رسمی از طریق رسانه ای منتشر شده و مورد حمایت قرار گیرد که پیشتر و در جریان توقیف فیلمهای مجوزدار توسط حوزه هنری یا توهین به سینماگران از برخی تریبونهای رسمی، موضعی کاملا انفعالی داشته هم به شدت سوءتفاهم برانگیز به نظر می رسد!!!

سود این نقض فراخوان به چه کسی می رسد؟ صادق موسوی، ایوبی یا سازمان سینمایی دولت یازدهم؟

واضح است که حتی اضافه کردن چنین سیمرغی به فجر هم نمی تواند باب انتقادات نسبت به چرایی حضور یک جوان کم تجربه در انجمن سینمای جوانان را ببندد و اتفاقا باب نقدی تازه را می گشاید با محوریت این پرسش که آیا رییس تازه این انجمن ارتباطات شخصی و علقه ای که رییس سازمان سینمایی به وی داشته را زمینه ساز زیرپا گذاشتن فراخوان مهمترین جشنواره وطنی کرده است؟

این نقض فراخوان کارنامه سینمایی ایوبی را هم با حفره ای بزرگ به نام عدم پای بندی به قوانین و مقررات روبرو می کند یعنی همان پاشنه آشیلی که این مدیر اغلب مدیران قبلی را به آن متهم می کرد.

آیا این حق انیمیشن و فیلمهای ویدیویی نیست که سیمرغ داشته باشند؟

از همه اینها گذشته این پرسش هم پیش روی ایوبی است که اگر در آینده نزدیک برخی دیگر از مدیران زیرمجموعه اش تقاضاهایی برای افزودن شدن سیمرغهایی تازه تر به جشنواره که می تواند از سیمرغ فیلمهای ویدیویی تا انیمیشن و… را دربرگیرد، داشته باشند برای اجابت خواسته آنها نیز دستوری ویژه صادر خواهد کرد؟